آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جزئیات وال‌استریت‌ژورنال از طرح اسرائیل برای حمله به رفح

یک روزنامه آمریکایی جزئیاتی از طرح ارتش اسرائیل برای حمله زمینی به رفح در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه را فاش کرده است. به گزارش فارس، روزنامه…

تحلیل رسانه‌های آمریکایی از دستاوردهای «برجام» پس از یک سال/ موضع دولت فرانسه درباره نشست اخیر منافقین



 کیوسک بین‌المللی

تحلیل رسانه های آمریکایی از دستاوردهای خارجی و داخلی برجام پس از یک سال، آماده شدن سرکردگان گروه تروریستی داعش برای شکست، تمایل عربستان سعودی برای افزایش قیمت جهانی نفت، موضع وزارت خارجه فرانسه درباره نشست اخیر منافقین و قطع امید جمهوری خواهان از پیروزی در انتخابات آمریکا، از جمله مهمترین موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.

به گزارش «تابناک»، در سالگرد حصول توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵، بخشی از مطالب امروز مطبوعات و رسانه های بین المللی به این موضوع اختصاص یافته است. خبرگزاری «آسوشیتدپرس» ضمن پرداختن به این موضوع می نویسد، پس از گذشت یک سال، هرچند توافق هسته ای ایران پابرجا مانده، دارای ماهیتی شکننده است. به عقیده این خبرگزاری، انتخابات پیش روی در آمریکا و سپس ایران، می تواند سبب روی کار آمدن دولت هایی شود که توافق هسته ای را کنار بگذارند. چنین امری، سبب خواهد شد گروه های مورد حمایت این دو کشور در خاورمیانه در تقابل قرار گرفته و اوضاع منطقه به سمت بی ثباتی پیش رود. با این حال، در شرایط کنونی این توافق پابرجاست و روند همکاری های ایران و آمریکا به طیفی از مسائل گسترش پیدا کرده که تا پیش از حصول توافق هسته ای، به هیچ وجه قابل تصور نبود.
 
روزنامه «واشنگتن پست» گزارش خود درباره سالگرد برجام را به داخل ایران متمرکز کرده و می‌نویسد، بنا بر نتایج نظرسنجی‌ها، یک سال پس از حصول برجام، ناامیدی نسبت به نتایج آن در میان ایرانی‌ها در حال رشد است. در این مطلب آمده که یک سال پیش و همزمان با اعلام دستیابی ایران و گروه ۱+ ۵ به توافق، خوشحالی زیادی در میان ایرانیان حاکم شد و بسیاری برای جشن گرفتن این موضوع به خیابان‌ها ریختند. اما اکنون، اوضاع چندان در این زمینه جالب به نظر نمی‌رسد. نتایج یک نظرسنجی که توسط مرکز مطالعات بین المللی و امنیتی دانشگاه مریلند انجام گرفته، نشان می‌دهد که فاصله داشتن سرعت تغییرات حاصل از برجام با آنچه در ابتدا انتظار می‌رود، سبب بروز ناامیدی در میان مردم ایران شده است.

بخشی از مطالب امروز مطبوعات و رسانه ها نیز به اخبار و گزارش های مربوط به گروه تروریستی داعش اختصاص دارد. سایت شبکه خبری «فاکس نیوز» با اشاره به جدیدترین تحولات در عراق و سوریه می نویسد در پی پیشروی های نیروهای تحت حمایت آمریکا از یک سو و روسیه از سوی دیگر، نشانه ها حاکی از آن است که رهبران گروه تروریستی داعش خود را برای پایان «خلافت» خودخوانده خویش آماده می کنند. بر اساس تازه ترین گزارش ها، رهبران این گروه آماده سقوط مواضع خود در سوریه هستند، اما در عین حال، وعده انجام حملات تروریستی بیشتر در خارج از این کشور را می دهند. کارشناسان ضدتروریسم آمریکایی معتقدند حملات اخیر داعش در عراق و ترکیه، نشانگر آن است که حکمرانی این گروه در سرزمین های تحت اشغالش رو به زوال است.

در میان دیگر موضوعات، خبرگزاری «رویترز» از تمایل عربستان سعودی برای افزایش قیمت های جهانی نفت خبر داده است. به نوشته این خبرگزاری، نمایندگان کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) معتقدند، مواضع مقامات سعودی، کشوری که دو سال پیش سبب شد قیمت جهانی نفت کاهشی بی سابقه را تجربه کند، نسبت به گذشته تغییر کرده و این امر نشانه ای از آن است که این کشور در حال حاضر دستکم در لفظ، به دنبال افزایش قیمت های نفت است. خالد الفالح، وزیر نفت عربستان سعودی، اخیراً در گفت و گویی با یک نشریه آلمانی گفته، برای برقراری توازن در بازار نفت، باید قیمت این فرآورده به بیش از پنجاه دلار افزایش پیدا کند. البته هنوز نشانه ای عملی از حرکت سعودی ها به این سمت دیده نمی شود.
 
موضع دولت فرانسه در قبال نشست اخیر گروهک منافقین در پاریس، موضوعی است که خبرگزاری کویت به آن پرداخته است. به نوشته این خبرگزاری، وزارت خارجه فرانسه به دنبال احضار سفیر خود در تهران، هرگونه تماس با منافقین را انکار کرد. وزارت خارجه فرانسه، روز چهارشنبه اعلام کرد، هیچ تماسی با گروهک مجاهدین خلق (منافقین) برقرار نکرده و آن را سازمانی غیر دموکراتیک و خشن می داند. رامن نادال، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در نشست هفتگی خود امروز گفت، دولت فرانسه هیچ تماسی با منافقین برقرار نساخته است. سخنگوی وزارت خارجه فرانسه افزود: «القائات و اقدامات خشونت آمیز و غیر دموکراتیک آن‌ها منجر شد، چند سازمان حقوق بشری اعمال فرقه جویانه منافقین و عدم امتناع رسمی آن‌ها در ارتکاب اعمال خشونت آمیز را تأیید نمایند».

در نهایت، در مطلبی درباره انتخابات آمریکا، خبرگزاری فرانسه از قطع امید جمهوری خواهان نسبت به پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری سخن گفته است. به نوشته این خبرگزاری، با پیروزی نابهنگام دونالد ترامپ در میان نامزدهای حزب جمهوری‌خواه، بسیاری از اعضای ارشد این حزب، هم اکنون تنها به انتخابات‌های کنگره فکر می‌کنند تا با حفظ جایگاه خود در نظام سیاسی آمریکا، سال ۲۰۲۰ با یک نماینده دیگر وارد رقابت با دموکرات‌ها شوند. بسیاری از جمهوری خواهان هنوز هم فکر می‌کنند که ترامپ قادر به شکست هیلاری کلینتون در انتخابات نوامبر نیست. البته چهره‌های سر‌شناس جمهوری خواه در تلاش برای به حداقل رساندن نشانه‌های اختلاف میان اعضای حزب و نمایش یک جبهه متحد هستند که می‌خواهد به سلطه دموکرات‌ها بر کاخ سفید پایان دهد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------