آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

هزینه 600 هزار یورویی موهای اولاند برای مردم فرانسه



بر اساس قرار دادی که الیزه با آرایبشگر ویژه اولاند بسته او موظف است روزانه برای مرتب کردن موهای رییس جمهور به الیزه بیاید و در سفرهای رییس جمهور همراه او باشد.

رسانه های فرانسوی از درآمد ماهانه 10 هزار یورویی آرایشگر شخصی فرانسوا اولاند رییس جمهور سوسیالیست فرانسه از مرتب کردن موی رییس جمهور دادند.

به گزارش عصر ایران به نقل از وب سایت شبکه خبری "فرانس 24 " آرایشگر شخصی اولاند که از او تنها به نام " اولیویر . بی " یاد می شود در سال 2012 و همزمان با ریاست جمهوری اولاند یک قرار داد 5 ساله با کاخ الیزه بسته است.

بر اساس این قرار داد این آرایشگر موظف است 24 ساعته و هر زمانی که کاخ الیزه او را احضار کند برای مرتب کردن موهای رییس جمهور حاضر شود. همچنین بر اساس این قرارداد آرایشگر شخصی اولاند قرار است به طور کامل  رازدار باشد.

این آرایشگر در 4 سال گذشته ماهانه به طور میانگین 9895 یورو بابت کوتاه کردن یا مرتب کردن موهای رییس جمهوری فرانسه دریافت کرده است.

بر اساس قرار داد 5 ساله این آرایشگر در طول دوره نخست ریاست جمهوری اولاند مبلغ 600 هزار یورو از الیزه بابت کوتاه کردن موهای رییس جمهور مزد خواهد گرفت.

این پول از محل هزینه های عمومی کاخ الیزه و از مالیات مردم فرانسه پرداخت می شود.

 اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل,اولاند


"سارا لوی" وکیل این آرایشگر در دفاع از دریافت این مبلغ کلان از بودجه دولت فرانسه گفته است، این آرایشگر به دلیل مشغله کاری ناشی از قراردادش با رییس جمهور فرانسه ، لحظه تولد فرزند خود را از دست داده است. او همچنین به دلیل تعهدی که به رییس جمهور فرانسه داده است، مجبور به فروش سالن آرایشگری خود با قیمتی بسیار پایین تر شده است.

کاخ الیزه در واکنش به انتشار این خبر در یک هفته نامه فرانسوی در روز چهارشنبه، با تایید قرارداد 5 ساله اولاند با این آرایشگر اعلام کرد این آرایشگر موظف است هر روز صبح برای مرتب کردن موهای رییس جمهور به الیزه بیاید.

بنا به اعلام الیزه علاوه بر تعهد روزانه این آرایشگر ، او موظف است هر زمانی که اولاند سخنرانی دارد موهای او را مرتب کند و در سفرهای داخلی و خارجی رییس جمهور همراه رییس جمهور باشد.

انتشار خبر هزینه بالای موهای اولاند برای مالیات دهندگان فرانسه به طور سریع در شبکه های اجتماعی فرانسه بازتاب یافته و فعالان شبکه های اجتماعی با به راه انداختگان هشتگ " #coiffeurgate   (به انگلیسی : hairdressergate ) در این باره اظهار نظر می کنند.

ماه گذشته نیز مشخص شد نیکولا سارکوزی رییس جمهور پیشین فرانسه ماهانه مبلغ 8 هزار یورو به " آرایشگر هنری" مخصوص خود پرداخت می کرده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه سارکوزی نخستین رییس جمهور در فرانسه بوده است که سمتی تحت عنوان "ارایشگر هنری " را برای آرایش خود استخدام کرده بود، سمتی که اولاند از آن برای انتخاب کت و شلوارهایش بهره می گیرد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------