نخست وزیر ترکیه: کودتاچیان اعدام می شوند/کودتا در قالب سلسله مراتب ارتشی نبود / آمریکا گولنِ تروریست را تحویل دهد



 اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,نخست وزیر ترکیه

نخست وزیر ترکیه دقایقی پیش در یک سخنرانی ،شکست کودتا و پیروزی دمکراسی را به مردم کشورش تبریک گفت و از کشورهای همسایه که با محکوم کردن کودتا ، دولت قانونی این کشور را همراهی کردند ، قدردانی کرد.

به گزارش انتخاب ؛ بینالی ییلدریم که به همراه ژنرال خلوصی آکار رئیس ستاد فرماندهی ارتش ترکیه و 'افکان آلا' وزیر کشور سخنرانی می کرد، افزود: 15 جولای لکه ننگی برای دمکراسی ترکیه شد. از ملت غیور ترکیه که در قبال خیانتکا ران و عناصر دولت موازی مقاومت کردند ،تشکر می کنم.

وی افزود: بهترین پاسخ را مردم به کودتاگران دادند، 15 جولای از این پس عید دمکراسی ترکیه خواهد بود. از خداوند برای قربانیان این کودتای نافرجام طلب رحمت دارم. از نیروهای امنیتی که قهرمانانه جنگیده و بلای بزرگ را از سر ملت دور کردند، تشکر می کنم.

ییلدریم افزود: جای خوشبختی است که این شورش در قالب سلسله مراتب ارتشی نبود و در درون ارتش و از طرف عناصر وابسته به دولت موازی صورت گرفت. به فرماندهان و افسران ارشد که به هیچ وجه اجازه خودنمایی به شورشیان ندادند قدردانی می کنم از طرفداران احزاب سیاسی نیز تشکر می کنم. از نیروهای ویژه پلیس نیز صمیمانه تبریک می گویم که قهرمانانه ایستادندو این حمله را دفع کردند.

وی اضافه کرد: از واشنگتن می‌خواهیم گولن را تحویل دهد زیرا او رهبر یک گروه تروریستی است

نخست وزیر ترکیه با تقدیر از نقش اردوغان در خنثی سازی کودتا گفت: رییس جمهور ما بصيرت از خود نشان داد و همدل شدن دولت و ملت این بلا را از سر مردم ما دور کرد.

وی افزود:  با اینکه اعدام در قانون اساسی ترکیه نیست اما دولت تغییرات قانونی را در این زمینه درنظر خواهد گرفت.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------