آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

پدر عامل حمله‌ مرگبار «نیس» فرانسه: پسرم نماز نمی‌خواند، روزه نمی‌گرفت، الکل و حتی مواد مخدر مصرف می‌کرد



 اخباربین الملل ,خبرهای   بین الملل,حمله  شهر نیس

مهاجم حمله مرگبار شهر نیس به گفته پدرش در دوران نوجوانی به دلیل مشکلات روانی تحت درمان بوده است.

به گزارش  انتخاب ؛ پدر محمد لحوایج بوهلال که در شرق تونس زندگی می‌کند با نشان دادن برگه‌هایی از پرونده پزشکی پسرش به رسانه‌ها گفته است که ‌محمد لحوایج بوهلال در فاصله سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۴ به دلیل مشکلات روانی تحت درمان بوده و پزشک معالج برای او دارو تجویز ‌کرده بود.

محمد لحوایج بوهلال ۳۱ ساله متولد تونس، پنج‌شنبه با یک کامیون ۱۹ تنی وارد جمعیتی شد که در خیابان ساحلی شهر نیس به مناسبت جشن ملی فرانسه گردآمده بودند.

او علاوه بر زیر گرفتن جمعیت مردم را گلوله بست و در این حمله مرگبار دست‌کم ۸۴ نفر را کشت. بیش از ۲۰۰ نفر در این حمله مجروح شده‌اند که حال شماری از آنها وخیم گزارش شده است.

"حرامزاده‌ای بزهکار"
محمد لحوایج بوهلال در جریان حمله مرگبار پنج‌شنبه شب در نهایت هدف شلیک مأموران پلیس قرار گرفت و کشته شد.

پدر او به رسانه‌‌ها گفته است پسرش پس از مهاجرت به فرانسه به ندرت با خانواده‌اش ارتباط داشته است.

او همچنین گفته است که پسرش فردی مذهبی نبوده است. او در مورد پسرش گفته است: «نماز نمی‌خواند، روز نمی‌گرفت، الکل و حتی مواد مخدر مصرف می‌کرد.» خانواده همسر سابق او نیز تأکید کرده‌اند که او فردی مذهبی نبوده است.

یکی از نزدیکان همسر او به روزنامه بریتانیایی "دیلی‌میل" گفته است که او "حرامزاده‌ای بود که رفتاری به شدت خشونت‌بار داشت، همسرش را کتک می‌زد، الکل می‌نوشید، گوشت خوک می‌خورد و مواد مخدر مصرف می‌کرد."

او به این روزنامه گفته است که محمد لحوایج بوهلال مسلمان نبوده است.

مهاجم حمله مرگبار شهر نیس مطلقه و پدر سه فرزند بود. او تنها در آپارتمانی در شرق شهر نیس زندگی می‌کرد.

همسایه‌ها نیز او فردی منزوی معرفی کرده‌اند که حتی به همسایه‌های خود در مجموعه چهارطبقه‌ای که در آن زندگی می‌کرد سلام نمی‌کرده است.

یکی از همسایه‌ها گفته است که او اغلب شلوار کوتاه می‌پوشید و به نظر نمی‌رسید که فردی مذهبی باشد.

مقامات پلیس فرانسه اعلام کرده‌اند که مهاجم حمله نیس تنها به خاطر جرائم بزهکارانه معمولی زیر نظر بوده و توجه مأموران امنیتی و اطلاعاتی را به خود جلب نکرده بود.

محمد لحوایج بوهلال به دلیل جرائم کوچک از جمله دزدی، کتک‌کاری، زورگیری و خشو‌نت خانگی پرونده داشته است.

او دو روز پیش از حمله پنج‌شنبه شب با دوچرخه به محل کرایه کامیونی رفته بود که با آن به جمعیت هجوم برد و هنگام حمله یک کلاشینکف و یک مسلسل ام ۱۶ همراه داشت. شواهد اولیه حاکی از آن است که او فردی تکرو بوده و انگیزه مذهبی نداشته است.

برخی رسانه‌ها او را با عمر متین، مهاجم حمله مرگبار به کلوپی شبانه در اورلاندو آمریکا مقایسه می‌کنند. حمله مرگبار عمر متین به این کلوپ شبانه، بر پایه شواهد به دست آمده بیشتر انگیز‌ه‌ای فردی داشته و بر پایه مشکلات روانی بوده است.

انگیزه محمد لحوایج بوهلال از حمله مرگبار شهر نیس نیز هنوز روشن نیست. پلیس فرانسه همسر سابق او و چهار مرد را که با او در ارتباط بودند، بازداشت کرده است.

در این میان گروه تروریستی "داعش" روز شنبه با انتشار پیامی در خبرگزاری "اعماق"، وب‌سایت خبری نزدیک به این گروه تروریستی، مسئولیت حمله مرگبار نیس را بر عهده گرفته است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------