آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صابرین نیوز: حمله اسرائیل به جنوب سوریه و عراق | وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

کانال تلگرامی صابرین نیوز بامداد جمعه گزارش داد که استان سویدا در جنوب سوریه و منطقه ای در عراق هدف حمله اسرائیل قرار گرفته است. به گزارش…

بشار اسد: احتمال سوء‌استفاده اردوغان از کودتا برای سرکوب مخالفانش وارد است



 اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل,  بشار  اسد

بشار اسد تأکید کرد که مطمئن است دستاوردهای ارتش در میدان جنگ تأثیر اساسی در ترسیم آینده سوریه دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار، بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در دیدار با هیاتی از "جبهه ترقی‌خواه عربی" به ریاست نجاح واکیم، رئیس جنبش الشعب لبنان در دمشق گفت: به هیچ وجه درباره مقابله آتی روی خاک سوریه سازشی صورت نمی‌گیرد و گروه‌های مسلحی که از سوی طرف‌های خارجی اداره می‌شوند، تنها با ارتش مواجه خواهند شد.

وی از دستاوردهای بزرگ میدانی در بیشتر مناطق سوریه ابراز خوش‌بینی کرد و گفت: اتاق عملیاتی که ارتش سوریه را در کنار هم‌پیمانان ما شامل روسیه، حزب الله و ایران جمع می‌کند بی‌وقفه به فعالیت خود ادامه می‌دهد. موضع روسیه برای ما مهم و اساسی بوده و به نفع سوریه است. من نقش روسیه را که منعکس کننده ارزش‌ها به همراه منافع است برخلاف غربی که تنها به منافعش توجه می‌کند، می‌ستایم.

اسد تأکید کرد: همکاری سیاسی، دیپلماتیک و نظامی و امنیتی با روسیه به قوت خود پابرجاست و مسکو در کنار دولت سوریه در مبارزه با تروریسم می‌ماند. ما از فداکاری‌ها و ایثار ایران و حزب الله در این جنگ نیز قدردانی می‌کنیم.

بشار اسد پیش‌بینی کرد که یگان‌های نظامی ارتش سوریه به زودی محله‌های شرقی حلب را محاصره کنند و به پیشروی بیشتری در حومه دمشق، حمص و دیگر استان‌ها برسند.

وی گفت: مذاکرات سیاسی کنونی در خارج به هیچ راهکاری نمی‌انجامد بلکه برعکس روز به روز به ما ثابت می‌شود که طرف مقابل ما در مذاکرات حتی نماینده خودشان هم نیستند. گروه‌هایی که پشت آن ها می‌ایستند مانع حتی دیدارهای مستقیم با هیات دولت سوریه می‌شوند.

بشار اسد درباره رخدادهای منطقه نیز صحبت کرد و افزود: پشت پرده رخدادهای دو روز گذشته ترکیه هنوز روشن نشده است و همگان پیش‌بینی‌هایی می‌کنند و این احتمال را هم نادیده نمی‌گیرند که ممکن است خود رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه بخواهد از آنچه رخ می‌دهد برای پایان دادن به هرگونه مخالفتی با او در داخل نهادهای نظامی، قضایی و سیاسی بهره برداری کند.

وی گفت: بی‌اعتمادی نسبت به غرب تنها ناشی از دست داشتن کشورهای غربی در حمایت از تروریسم نیست بلکه ما می‌بینیم که آمریکایی‌ها به هیچ وجه به توافق‌هایی که با روس‌ها رسیده بودند، پایبند نیستند. رهبران روسیه از تعلل آمریکا به تنگ آمده‌اند و صبرشان تمام شده است. این فضا بار دیگر ثابت کرد که راهکار تنها از طریق اقدام میدانی به دست می‌آید.

اسد درباره روابط خارجی سوریه از ارتباط غیرعلنی با تعدادی از کشورهای غربی صحبت کرد و گفت که این کشورها می‌خواهند ارتباطشان با سوریه را تنها در سطح امنیتی نگه دارند و زمانی که با آن‌ها درباره پرونده روابط دوجانبه صحبت شد از تمایل خود برای افتتاح دفاتر امنیتی در دمشق خبر دادند.

وی افزود که مهم‌ترین چالش مقابل دولت سوریه در زمان کنونی و بعدها ایجاد استراتژی جدیدی برای مقابله با پرونده گروه‌های تندرو و تکفیری است.

رئیس‌جمهور سوریه ادامه داد که به تعدادی از کشورهای عربی که موضع درستی را نسبت به بحران سوریه اتخاذ کرده‌اند از عراق گرفته که حیدر العبادی، نخست وزیر این کشور به همکاری جدی با سوریه پرداخت، تا عمان و الجزایر احترام می‌گذارد.

اسد تاکید کرد: تعدادی از قدرت‌ها و دولت‌های عربی به شکل محرمانه با ما ارتباط برقرار می‌کنند و صریحا به ما می‌گویند که اگر مواضع متفاوتی را نسبت به سوریه اعلام کنند از خشم آمریکا و عربستان می‌ترسند.

اسد درباره اوضاع داخلی نیز تصریح کرد که دولتش برای آشتی‌های ملی تلاش و با گروه‌های تروریست با هوشیاری کامل برخورد می‌کند از این جهت که هیچ فرقی میان داعش و جبهه النصره با دیگر گروه‌های مسلح نیست.

اسد از بهره‌برداری گروه‌های تندرو از آزادی فعالیت دینی در سوریه برای ایجاد فضایی متناقض با تاریخ و فرهنگ این کشور ابراز ناامیدی کرد و گفت که دولت اکنون ناچار است در قوانین و برنامه‌های درسی بازنگری کند.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------