موگرینی به اردوغان هشدار داد



 اخباربین الملل, خبرهای   بین الملل,موگرینی

 موگرینی نسبت به اتخاذ اقداماتی پس از کودتای نافرجام اخیر جمعه در این کشور که باعث آسیب به حاکمیت قانون شود، هشدار داد.

به گزارش انتخاب، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) به دولت ترکیه نسبت به اتخاذ اقداماتی پس از کودتای نافرجام اخیر جمعه در این کشور که باعث آسیب به حاکمیت قانون شود، هشدار داد.
 
به گزارش خبرگزاری رویترز، فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا خطاب به خبرنگاران به هنگام ورود به نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا که در آن جان کری، وزیر خارجه آمریکا نیز حضور دارد، گفت: ما نخستین کسانی بودیم که در آن شب تراژیک گفتیم نهادهای مشروع در ترکیه باید حفظ شوند.
 
وی خاطرنشان کرد: امروز نیز ما کسانی هستیم که می‌گوییم حاکمیت قانون باید در این کشور حفظ شود. هیچ بهانه‌ای برای هر گونه اقدامی که ترکیه را از حاکمیت قانون دور سازد، وجود ندارد.
 
رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم‌چنین اظهار کرد: نهادهای دموکراتیک و مشروع باید حفظ شوند. امروز ما در کنار یکدیگر به همراه وزرای اتحادیه اروپا می‌گوییم که کودتا در ترکیه به این معنی نیست که حاکمیت قانون و نظام برقراری عدالت و مهار دیگر به حساب نمی‌آیند.
 
موگرینی خاطرنشان کرد: به عکس باید این امور در راستای خیر و منفعت خود کشور حفظ شوند، بنا براین ما پیامی قاطع را در این ارتباط خواهیم فرستاد.
 
دیگر وزرا و مقامات اروپا نیز نسبت به وقایع بعد از کودتا در ترکیه اظهار نگرانی کرده‌اند. یوهانس هان، کمیسیونر  اتحادیه اروپا که مسئول رسیدگی به درخواست عضویت ترکیه در این اتحادیه است گفت، این احساس را دارد که دولت ترکیه حتی قبل از وقوع این کودتا فهرستهایی از کسانی که باید دستگیر شوند از جمله قضات دستگیر شده اخیر را آماده کرده بود.
 
دیدیه ریندرز، وزیر امور خارجه بلژیک نیز اظهار داشت، نسبت به دور جدید بازداشت قضات و همچنین پیشنهاد اردوغان برای اجرای دوباره حکم اعدام در ترکیه برای کودتاچیان نگران است. به گفته ریندرز این دورنما موجب مشکل در روابط ترکیه با اتحادیه اروپا خواهد شد.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------