آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

جان بولتون: توافق هسته‌ای واترلو دیپلماتیک برای آمریکا بود



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل,توافق هسته‌ای ایران

سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل در گفت‌وگو با یک روزنامه آمریکایی، توافق هسته‌ای ایران را یک واترلو دیپلماتیک برای ایالات متحده خواند و آن را بدترین نمونه دیپلماسی آمریکایی در حافظه مردم دانست.

به گزارش ایسنا، جان بولتون، سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل در گفت‌وگو با روزنامه بریت بارت مدعی شد: در رفتار ایران در سراسر دنیا هیچ تغییری صورت نگرفته است... هنوز از رژیم بشار اسد در سوریه حمایت می‌کند. هنوز به دنبال تسلط بر خاورمیانه است. این توافق قرار بود تا آن‌ها را از عصر تاریکی به دنیای متمدن بازگرداند که کاملا با شکست مواجه شد.

وی با بیان این که خود متن توافق برای ایران یک برد کامل بود اضافه کرد: آن‌ها بیش از یکصد میلیارد دلار از اموال مسدود شده را به دست آورده‌اند. آن‌ها تحریم‌های بین‌المللی که عمدتا مانع تجارت شرکت‌های اروپایی و آسیایی با ایران می‌شد را لغو کرده‌اند و اکنون شرکت‌ها نفت و گاز ایران را می‌خرند. آن‌ها ارزشمندترین چیز را به دست آوردند که آن مشروعیت سیاسی است و ما هرگز نباید به آن‌ها این را می‌دادیم.

سفیر پیشین آمریکا سازمان ملل به پرسشی که خود مطرح کرده بود پاسخ داد و گفت: در ازای توافق هسته‌ای چه چیزی به دست آورده‌ایم؟ چند چیز بی ارزش، امتیازاتی که به راحتی به برنامه‌ هسته‌ای برگشت‌پذیر است. هفته گذشته گزارشی از سوی یکی از سرویس‌های جاسوسی آلمان منتشر شد که گفت فعالیت آن‌ها در سال 2015 برای خرید تکنولوژی هسته‌ای و موشک بالستیک در بالاترین سطح خود بوده است. این کابینه با اطلاعاتی مانند این خود را به زحمت نمی‌اندازد.

بولتون در ادامه گفت: معتقدم که این توافق واترلو دیپلماتیک ایالات متحده بود. این توافق بدترین نمونه دیپلماسی آمریکایی است که مردم به یاد دارند. ما نسبت روزی که این توافق به ثمر رسید اظهار تاسف خواهیم کرد.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------