آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

همپیمان داعش 5 ملوان دیگر مالزی را ربود



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی,داعش

 مالزی روز چهارشنبه از ناپدیدشدن 5 ملوان دیگر این کشور در آب های ایالت صباح در نزدیکی مرز فیلیپین خبر داد و یک مقام فیلیپین ربوده شدن این افراد توسط گروه تروریستی ابوسیاف را تایید کرد.

به گزارش ایرنا، یدک کش این ملوان ها خالی و روشن در آب های منطقه پیدا شده است و 'عبدالرشید هارون' رئیس پلیس صباح، گفت که هنوز نمی داند چه اتفاقی برای ملوان ها افتاده اما احتمال ربوده شدن آنها را رد نکرد.


آدم ربایی در ایالت صباح مالزی توسط گروه تروریستی ابوسیاف برای باجگیری سابقه دارد و این آدم ربایی چند هفته پس از آزاد شدن 5 گروگان دیگر در قبال دریافت سربها انجام شد.


'عیس دورزا' مشاور دولت فیلیپین روز چهارشنبه گفت پنج مالزی در دریا و نزدیک جزیره 'تاوی - تاوی' توسط گروه شبه نظامی ابوسیاف ربوده شده اند.


از سونی دیگر 'ادگار آروالو' از مقامات نظامی فیلیپین روز چهارشنبه گفت که این افراد می توانند ربوده شده باشند.


به نوشته تارنمای 'استار'، 'احمد زاهد حمیدی' معاون نخست وزیر و وزیر کشور مالزی که در دهلی نو بسر می برد نیز گفت: گروه های تروریست مستقر در جنوب فیلیپین که برای باج گیری آدم ربایی می کنند، پشت آدم ربایی در آب های صباح هستند.


وی گفت که تاکنون هیچ تقاضایی برای باجگیری نشده است، اما این گروه پشت آدم ربایی های مشابه مانند ربودن مالزیی ها و گردشگران خارجی طی چند سال گذشته است.


گروه تروریستی ابوسیاف از اوایل فروردین امسال در چهار عملیات بیش از 20 تن از ملوانان و خدمه اندونزیایی کشتی ها و یدک کش ها را نیز به گروگان گرفت و در قبال آزادی آنها تقاضای باج کرد.


گروهی از این گروگان ها در چند مرحله با پرداخت باج آزاد شدند و با سه ملوانی که شنبه شب به گروگان این گروه همپیمان داعش در آمدند، در حال حاضر 10 اندونزیایی در گروگان این گروه تروریستی هستند که برای آزادی آنها تقاضای سربها شده است.


گروه تروریستی ابوسیاف که اقدام به ربودن گردشگران خارجی در جنوب فیلیپین یا ایالت صباح مالزی کرده و خدمه کشتی ها را در آب های دریای سولو برای باجگیری می رباید، در دهه 90 میلادی با کمک 'اسامه بن لادن' و توسط 'عبدالرزاق جنجلانی' یک واعظ اهل فیلیپین شکل گرفت.


این گروه همپیمان داعش برای نخستین بار سال 2000 میلادی 10 گردشگر و 11 کارگر محلی را به گروگان برد.


تروریست های ابوسیاف سال 2004 خونین ترین عملیات خود را رقم زدند و یک کشتی ترابری را در خلیج مانیل بمب گذاری کردند. 116 نفر در این انفجارها کشته شدند و این حادثه خونین ترین حمله تروریستی در تاریخ فیلیپین لقب گرفت.


گروه تروریستی داعش اخیرا در فیلمی از افراطیون منطقه جنوب شرق آسیا خواسته است از 'ایسنیلون هاپیلون' رهبر گروه تروریستی ابوسیاف که به 'عبدالله فیلیپینی' معروف است، پیروی کنند و دور وی جمع شوند.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------