نیمی از قربانیان حملۀ نیس مسلمان بودند



 اخباربین الملل ,خبرهای   بین الملل, نیس

معاون رئیس شورای مسلمانان فرانسه در منطقه نیز اعلام کرد: حدودا 30 تن از قربانیان مسلمان و بیشتر آنان فرانسوی- تونسی هستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه اعلام کرد: 38 نفر از 84 قربانی حمله تروریستی در شهر «نیس» در جنوب فرانسه، اتباع خارجی هستند.

به گزارش ایرنا،  «رومن نادال» سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه، شب گذشته (سه شنبه) اعلام کرد: نزدیک به نیمی از قربانیان از کشورهای الجزایر، آلمان، ارمنستان، بلژیک، برزیل، استونی، آمریکا، گرجستان، ایتالیا، ماداگاسکار، مراکش، لهستان، رومانی، روسیه، سوئیس، تونس، ترکیه و اوکراین هستند.

وی با بیان این که فهرست مجروحان نهایی نشده است، افزود: با در نظر گرفتن مجروحان خارجی این حمله می توان گفت 29 کشور به دلیل مرگ یا مجروحیت اتباعشان با نتایج این حمله درگیر شده اند.

معاون رئیس شورای مسلمانان فرانسه در منطقه نیز اعلام کرد: حدودا 30 تن از قربانیان مسلمان و بیشتر آنان فرانسوی- تونسی هستند.


وی با بیان این که هنوز آمار قطعی نیست، افزود: در مسجد نیس بر پیکر سه قربانی شامل یک مادر 31 ساله و کودک چهارساله اش و یک مرد 29 ساله، نماز خوانده شده است. هر سه قربانی فرانسوی- تونسی بودند.

به گزارش ایرنا، در ساعات اولیه بامداد جمعه (25 تیر) و در پایان جشن روز ملی فرانسه در شهر نیس در جنوب این کشور، یک کامیون به رانندگی « لحویج بوهلال» فرانسوی تونسی تبار 31 ساله، به جمعیتی که در حال ترک مراسم بودند، هجوم برد و در مسیری دو کیلومتری، افرادی را زیر گرفت و بسیاری را به رگبار بست.

در این حمله 84 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 300 نفر نیز مجروح شدند. 10 تن از قربانیان کودک و نوجوان بودند. حال 19 تن از مجروحان همچنان وخیم است.


گروه تروریستی تکفیری «داعش» مسئولیت حمله مرگبار نیس را برعهده گرفته است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------