آمریکا از ادوغان حمایت کرد



 اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل,آمریکا

جان کری روز گذشته گفت: آمریکا از اقدامات دولت اردوغان علیه کودتای نافرجام حمایت می‌کند.

به گزارش تسنیم ، وزیر خارجه آمریکا در واکنش به سرکوب گسترده مخالفان و عوامل کودتای نافرجام ترکیه، اعلام کرد، واشنگتن از تحرکات دولت آنکارا در جهت تثبیت قدرت خود حمایت می‌کند.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا، روز چهارشنبه اعلام کرد، واشنگتن کودتای نافرجام در ترکیه را محکوم و از تحرکات و اقدامات دولت «رجب طیب اردوغان» در جهت تثبیت قدرتی، که با عملیات پاکسازی گسترده‌ای همراه شده است، حمایت می‌کند.
 
کری در پاسخ به پرسشی درباره هزاران بازداشتی و برکنار شده و کسانی‌که ماموریت‌شان در ترکیه به حال تعلیق درآمده است، گفت: «ما از دولت ترکیه علیه کودتای نافجرام عصر جمعه حمایت می‌کنیم.»
 
از سوی دیگر، «فرحان حق» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد، روز چهارشنبه اعلام کرد، «بان کی‌مون» طی چند روز آینده با رجب طیب اردوغان تماسی تلفنی برقرار می‌کند.
 
این سخنگو این موضوع را طی کنفرانسی خبری در مقر سازمان ملل در نیویورک در پاسح به پرسش خبرنگاران درخصوص هرگونه تماس بان کی‌مون و اردوغان از زمان کودتای نافرجام در ترکیه، اعلام کرد.
 
فرحان حق گفت: «ما طی روزهای آینده خواهیم دید که تماس‌هایی با رئیس‌جمهوری ترکیه برقرار می‌شود و در صورت انجام آن، شما را از جزئیات مطلع می‌کنیم.»
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------