هشدار آلمان درباره حملات تروریستی



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل,وزیر کشور آلمان

 وزیر کشور آلمان هشدار داد وضعیت تروریستی در آلمان بسیار جدی است و مردم باید انتظار حملات بیشتر از جانب مهاجمان تک‌رو الهام گرفته از داعش را در این کشور داشته باشند. همزمان یوروپل درباره حملات مهاجمان تک رو در سراسر اروپا هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی استار، این اظهارات توماس دومیزیر، وزیر کشور آلمان چند روز پس از آن مطرح شد که یک نوجوان مهاجر افغان با استفاده از تبر و چاقو به یک قطار محلی حمله کرد؛ حمله ای که داعش مسئولیتش را برعهده گرفت.

دومیزیر گفت: آلمان نیز همانند کشورهای اروپایی منطقه هدف تروریسم بین المللی است در نتیجه همانطور که پیشتر گفته‌ام وضعیت بسیار جدی است.

در همین حال پلیس اروپا (یورو پل) در بیانیه‌ای هشدار داد: اروپا در خطر بزرگ حملات تروریستی مهاجمان تک رو " گرگ‌های تنها" قرار دارد و رویدادهای اخیر نشان می‌دهد که چقدر شناسایی و بازداشت این مظنونین دشوار است.

در ادامه این بیانیه آمده است: رویدادهای اخیر از جمله حمله روز دوشنبه به یکی از قطارهای آلمان وحمله ترویستی در نیس  فرانسه که در آن 84 تن کشته شدند تاکتیک مورد علاقه داعش و القاعده را نشان می‌دهد. این دو گروه از مسلمانانی که در کشورهای غربی زندگی می‌کنند خواسته‌اند تا حملات تک روانه‌ای را در کشورهایشان صورت دهند.

یورو پل گفت: اگرچه داعش مسئولیت حملات اخیر را به عهده گرفته اما هیچ کدام حمله‌ای که به صورت مستقیم از سوی داعش برنامه‌ریزی ویا به صورت لجستیکی حمایت یا اجرا شده باشد نیستند. علی رغم بیعت این مهاجمان با داعش ارتباط واقعی آنها قابل تایید نیست.

این سازمان پلیسی مستقر در لاهه همچنین گزارش خود در خصوص گزارش تروریسم 2015 در اتحادیه اروپا را منتشر کرد  و گفت: سال گذشته در 28 کشور عضو این بلوک  در جریان حملات تروریستی 151 تن کشته و بیش از 350 تن دیگر زخمی شدند.

در این گزارش 55 صفحه‌ای تنها به رویدادهای سال 2015 میلادی رسیدگی شده و حمله نیس یا حملات تروریستی به فرودگاه و ایستگاه‌های مترو بروسکل در آن ذکر نشده است.

راب وین رایت، رئیس یوروپل گفت: در سال 2015 میلادی اروپا تلفات وسیعی را در پی حملات ترویستی تجربه کرد. این حملات برنامه ریزی شده نشان دهنده تهدید شدید علیه اتحادیه اروپا از جانب اقلیتی متعصب، مستقر در خاورمیانه است که با شبکه‌ای از مردم متولد یا بزرگ شده در اتحادیه اروپا ترکیب شده است.

وی افزود: این مردم اغلب در یک زمان کوتاه افراطی شده و ثابت کردند که تمایل دارند به عنوان تسهیل کننده یا همدستان تروریست‌ها عمل کند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------