پلیس مونیخ: عامل تیراندازی یک جوان ۱۸ ساله ایرانی-آلمانی است



 اخباربین الملل,  خبرهای   بین الملل,مونیخ

منابع خبری در حالی از تیراندازی در مرکز خرید المپیا در شمال شهر مونیخ خبر داده‌اند که بر اساس آخرین گزارش پلیس این شهر، مهاجم یک جوان ۱۸ ساله ایرانی−آلمانی بوده است.

به گزارش ایسنا، طبق آخرین گزارش خبرگزاری‌ها در جریان تیراندازی در مرکز خرید بزرگی در مونیخ دست‌کم ۱۰ تن جان باختند.

در گزارش‌های اولیه تعداد عاملان این حمله مرگبار سه تن اعلام شده بود اما حالا پلیس مونیخ اعلام کرده که این تیراندازی توسط یک جوان ۱۸ ساله ایرانی-آلمانی صورت گرفته و اطلاعاتی مبنی بر مشارکت افراد دیگر تایید نشده‌اند.

بر اساس گزارش دویچه وله، این جوان ۱۸ ساله پس از گریختن از مرکز خرید اقدام به خودکشی کرده است و تحقیق پیرامون انگیزه او کماکان ادامه دارد. در همین حال شبکه خبری بی.بی.سی گزارش داد، رئیس پلیس مونیخ در آخرین کنفرانس خبری خود گفت، هنوز معلوم نیست فرد مهاجم بر اثر شلیک پلیس کشته شده و یا این که مرگ او بر اثر شلیک به خود روی داده است.

بر اساس این گزارش، با مشخص شدن تنها بودن مهاجم و استفاده او از اسلحه کمری و تاکیدی که گفته می‌شود در سخنانش در حین تیراندازی بر "آلمانی بودن" خود داشته، اکنون گمانه‌زنی‌ها در مورد ارتباط این کشتار با داعش کمرنگ‌تر شده است.

پلیس اعلام کرد که فرد تیرانداز از یک اسلحه کمری استفاده کرده است و این در حالی است که در گزارش‌های اولیه تیرانداز مسلح به استفاده از اسلحه بزرگتر منصوب شده بود.

طبق اعلام پلیس، ۲۱ تن در جریان این تیراندازی زخمی شده‌اند که هنوز ۱۶ تن از آنها در بیمارستان بستری هستند و حال سه تن از آن‌ها وخیم است. پلیس مونیخ گزارش کرده در میان قربانیان این تیراندازی چند کودک و نوجوان نیز مشاهده شده است.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------