مخفی کاری نرم داعش



 اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل, داعش

گروه تروریستی داعش برای ارتقا قابلیت‌های فنی خود به دنبال استفاده از نرم افزارهایی است که به واسطه آنها بتواند فعالیت‌های آنلاین خود را پنهان نگه دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از گیزمودو، گزارشها حاکی از اینست که بحث‌های اینترنتی اعضای افراطیون در تالارهای گفتگو بیشتر درباره روشهای و آموزشهای استفاده از VPN، سرویسهای پروکسی و دیگر ابزارها است و آنها همیشه از تازه ترین نرم افزارها در این زمینه اطلاع دارند.

یک شرکت امنیت سایبری که متخصص در ساخت شبکه عمیق و تاریک ((Deep & Dark Web است گزارش کرده  که از سال 2012، دانش فناوری در میان این تروریست ها شکل پیچیده‌تری به خود گرفته است.

Dark Web به شبکه‌ای گفته می‌شود که در دسترس عموم قرار نگرفته و بیشتر برای مقاصد غیرقانونی مورد استفاده قرار می‌گیرد و همه فعالیت‌های آن غیرقابل ردیابی و شناسایی است. در این شبکه اطلاعات جامعی نهفته شده که افراد ناشناس آن‌ها را مدیریت می‌کنند. هکرها، تروریست‌ها و افراد سودجو غالباً این دسته از افراد را تشکیل می‌دهند.

کاربران داعش از مرورگرهایی مانند تور و اپرا برای جستجو در اینترنت استفاده کرده و اغلب آنها استفاده از سیستم عامل اندروید را ترجیح می‌دهند. با این حال، آژانس امنیت ملی آمریکا موفق شده تا بر مرورگر تور نظارت داشته باشد، بنابراین این مرورگر نیز دیگر گزینه مناسبی برای ناشناس ماندن آنها نیست.

دیگر نرم افزارهایی که برای استفاده این افراطیون توصیه شده عبارتند از:

 (Hushmail) هاش میلبرای رمزگذاری ارتباطات ایمیلی، (VPN Cyberghost) وی پی ان سایبرگوست برای دسترسی به VPN ها، برنامه لاکر (Locker) که به طور خودکار فایل های کاربران را بر روی یک دستگاه تلفن همراه پس از ورود رمز اشتباه در یک مقدار مشخصی از زمان حذف می‌کند، برنامه فیک جی پی اس (FAKE GPS) که به کاربران اجازه می‌دهد تا یک مکان جعلی و نادرست را برای خود انتخاب کنند، تلگرام که گزینه ای مناسب در میان تروریست‌های انفرادی و گروههای افراطی برای ارسال پیامهای رمزگذاری شده است و تعدادی از برنامه های ایستگاه های رادیویی که توسط افراد داعش ساخته شده است.

داعش از رسانه‌های اجتماعی برای استخدام افراد و تبلیغ استفاده کرده به همین دلیل اطلاع از جزئیات برنامه های قابل استفاده توسط این گروه امری الزامی است و در همین راستا آمریکا در فکر به راه انداختن یک جنگ سایبری علیه این گروه تروریستی است.

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------