پیشنهاد عادل الجبیر به روسیه در ازای توقف حمایت از اسد



 اخباربین الملل  ,خبرهای   بین الملل,وزیر خارجه عربستان

وزیر خارجه عربستان اعلام کرد که ریاض آماده اعطای سهمی به روسیه در خاورمیانه است تا این کشور بسیار قوی‌تر از اتحاد جماهیر شوروی سابق شود اما در ازای آن دست از حمایت از بشار اسد بردارد.

به گزارش ایسنا، عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در گفت‌وگو با روزنامه پولیتیکو آمریکا در جریان سفرش به بروکسل گفته بود: عربستان آماده است با روسیه به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان نفت در جهان همکاری کند.

او در این مصاحبه که روز جمعه 22 ژوئیه منتشر شد، گفت:‌ منطقی است که مسکو بگوید آنچه به نفع منافعش است تقویت روابطش با ریاض است نه اسد.
الجبیر ادامه داد: ما آماده دادن سهمی به روسیه در خاورمیانه هستیم تا این کشور تبدیل به قدرتی بسیار بزرگتر در مقایسه با اتحاد جماهیر شوروی سابق شود.

وزیر خارجه عربستان تاکید کرد که ریاض با روسیه درباره سوریه اختلاف دارد اما اختلاف آن در درجه اول مربوط به بازی و ایفای نقش آن نیست بلکه درباره شیوه‌هایی است که آن این نقش را در سوریه ایفا می‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی عربستان تصریح کرد که روزهای اسد انگشت شمارند و روسیه باید این معامله را بپذیرد چراکه برایش پذیرش آن نیز ممکن است.

وی بار دیگر ادعاهای واهی عربستان علیه ایران را که این کشور پشت تمامی مشکلات منطقه است، تکرار و به حمایت ایران از محور مقاومت در منطقه اشاره کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------