بازداشت 14 تروریست دیگر در مالزی



 اخباربین الملل,خبرهای   بین الملل,گروه تروریستی داعش

نیروهای امنیتی مالزی در یورش به مراکز احتمالی حامیان گروه تروریستی داعش در پنج ایالت و منطقه این کشور، 14 مظنون از جمله یک زن را برای مقابله با حملات احتمالی تروریستی در آینده بازداشت کردند.

به گزارش ایرنا، واحدهای ویژه مبارزه با تروریسم 'بوکیت امان'، پلیس مالزی در ایالت ها و مناطق سلانگور، پراک، کداه، پولائو، پنانگ و صباح در این عملیات که از 14 تا 20 ژوئیه (24 تا 30 تیر) انجام شد، دخالت داشتند.


براساس گزارش روز شنبه پلیس مالزی، در مجموع 12 نفر از بازداشت شدگان به گروهی تعلق داشتند که 'محمد وندی محمد جدی' تروریست مالزیایی برای انجام حملات تروریستی در این کشور راه اندازی کرده است.


'محمد وندی محمد جدی' معروف به ابوحمزه از تروریست های شناخته شده مالزیایی در سوریه است که دستور برخی عملیات در این کشور جنوب شرق آسیا را صادر می کند.


وی تیر ماه به مقامات مالزی هشدار داد حملات بیشتری در انتظار این کشور است، موضوعی که متخصصان با این عنوان که داعش در مالزی منابعی ندارد، آن را رد می کردند.


پلیس مالزی در این عملیات یک کیلوگرم مواد منفجره را در 'سونگی بولوح' کشف و ضبط کردند.
یک منبع اخیرا به 'نیو استریت تایمز گفته بود اعضای داعش در مالزی به احتمال زیاد دسترسی به مواد منفجره کافی برای حمله نظامی را نداشته و تخصص و امکانات فنی منفجر کردن یک وسیله نقلیه را نیز ندارند.
این در حالی است که 'خالد ابوبکر' بازرس کل پلیس مالزی روز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد یکی از افراد مظنون بازداشت شده دانش چگونگی ساخت بمب را با دیگر تروریست ها از طریق نرم افزار تلگرام به اشتراک گذاشته است.


براساس اعلام بلندپایه ترین مقام پلیس مالزی، این تروریست به این امر اعتراف کرده و همچنین گفته است سفارشی از 'محمد وندی' در سوریه برای ساخت یک بمب به منظور حملاتی در دره کلانگ دریافت کرده است.


خالد ابولکر در بیانیه ای اعلام کرد 'محمد وندی' به این تروریست قول داده است هفت تیری برای دفاع از خود در برابر پلیس ارائه کند.


وی اضافه کرد که یک مظنون 49 ساله نیز در ایالت کداح دستگیر شد که با تشکیل انجمن مخفی نسبت به جذب نیروی جدید برای گروه تروریستی داعش اقدام می کرد.


بازرس کل پلیس مالزی همچنین گفت که یک زن 43 ساله در ایالت پراک دستگیر شده که در امر تبلیغات و ترویج تفکرات گروه تروریستی داعش فعال بوده و در حال برنامه ریزی برای رفتن به جنوب فیلیپین با کمک 'محمود احمد' تروریست شناخته شده مالزیایی بود.


دکتر 'محمود احمد' استاد سابق دانشگاه مالایا سال 1393 به جنوب فیلیپین محلی که گروه تروریستی ابوسیاف همپیمان داعش در آن مستقر است گریخت و با 'مروان'، 'عبدالبسیط عثمان'، 'لتو ربیعه' معروف به معاویه و 'ایسنیلون هاپیلون' رهبر ابوسیاف دیدار کرد.


این بازداشت ها پس از حمله چندی پیش دو حامی گروه تروریستی داعش به یک باشگاه شبانه در ایالت سلانگور به دستور 'محمد وندی'، برنامه ریزی شد.


هم اکنون ده ها مالزیایی ها در گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق فعالیت می کنند و بیش از 17 تن از آنها در عملیات مختلف به هلاکت رسیده اند.


'احمد زاهد حمیدی' معاون نخست وزیر و وزیر کشور مالزی هفته گذشته اعلام کرد تاکنون 213 نفر در ارتباط با فعالیت های تروریستی مرتبط با داعش در مالزی بازداشت شده اند که 27 نفر از آنها خارجی هستند.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------