آنکارا: ارتش را از عناصر نظام موازی پاکسازی می‌کنیم



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل,نخست وزیر ترکیه

معاون نخست وزیر ترکیه در مصاحبه‌ای با اشاره به موضوعات نشست آتی شورای نظامی ترکیه درباره کودتای نافرجام، اعلام کرد دولت کشورش تمامی نهادهای دولتی را از عوامل مرتبط با دولت موازی پاکسازی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، نعمان کورتولموش، معاون نخست وزیر ترکیه در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی Haber به نشست روز پنچ شنبه شورای نظامی ترکیه اشاره کرد و گفت: قرار است در این نشست اقدامات لازم برای پاکسازی ارتش از افراد مرتبط با دولت موازی که به سازمان دهی این کودتا متهم است، بررسی شود.

وی ادامه داد، دولت ترکیه تمامی جزئیات مرتبط با کودتای نافرجام را افشا می‌کند و تمامی نهادهای دولتی را از اعضای مرتبط با دولت موازی پاکسازی خواهد کرد.

 معاون نخست وزیر ترکیه همچنین گفت که اقتصاد ملی ترکیه حالت ارتجاعی دارد و با این تلاش های نافرجام تغییری در آن حاصل نمی‌شود.

کورتولموش اعلام کرد ترکیه در حال حاضر به سه مساله و اصل اساسی متمرکز شده که اولین آن کشف جزئیات کودتای شکست خورده اخیر، دومین مساله پاکسازی نهادهای دولتی و ارتش از عناصر نظام موازی و آخرین مساله برقراری دموکراسی در تمامی موسسات و ادارات دولتی است.

درباره سوالی درخصوص سرنوشت قضات ترکیه‌ای بازداشت شده در جریان پیگردهای امنیتی این کشور نیز کورتولموش گفت: آن ها قاضی نیستند بلکه ابزار کشورها و طرف‌های خارجی در داخل ترکیه هستند که از خارج دستور گرفته و بسیاری از شهروندان را به زندان محکوم می‌کردند و تحقیقات درباره حجم جرایم این گروه از قضات درجریان است.

درهمین حال، خبرگزاری آناتولی گزارش داد رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه امروز (دوشنبه) از رهبران برخی از احزاب سیاسی دعوت به عمل می آورد تا در کاخ ریاست جمهوری گردهم آیند. وی از آنها به خاطر مقاومت و پشتیبانی از دولت در مقابل کودتای 15 ژوئیه تشکر و با آنها درباره گام های بعدی برای مقابله با دولت موازی صحبت خواهد کرد.

رییس جمهوری ترکیه از بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر و  کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب "مردم جمهوری خواه" و دولت باغچلی، رهبر حزب "حرکت ملی گرا" برای حضور در این نشست دعوت به عمل آورده است.

در این دعوتنامه آمده است: مردم ترکیه با حضور در خیابان ها و ایستادن در مقابل کودتاچیان مسئولیت پذیری خود را نشان دادند و حالا این احزاب سیاسی ما هستند که باید مسئولیت پذیری خود را در این برهه زمانی سخت و دشوار نشان دهند و یکپارچه باشند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------