آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

پلیس اروپا: صدها تروریست آماده انجام فعالیت های تروریستی هستند



 اخباربین الملل,خبرهای   بین الملل, داعش

پلیس اروپا (یوروپل) اعلام کرد که صدها تروریست بالقوه در اروپا، آماده انجام فعالیت های تروریستی هستند.

به گزارش ایرنا، روزنامه نوین اوسنابروکر زایتونگ (Neuen Osnabruecker Zeitung) به نقل از یوروپل نوشت: این اشخاص، افراط گرایانی هستند که مستقر در اتحادیه اروپا هستند؛ برای مدتی به عراق و سوریه سفر کرده و برای گروه تروریستی داعش جنگیده و دوباره به اروپا بازگشته اند.


به گفته یوروپل، داعش لزوما به صورت سازماندهی شده، سیل پناهجوی تروریست وارد اروپا نمی کند.


به نوشته این رسانه، یکی از سخنگوهای اینترپل اعلام کرده است که در این زمینه هیچ شواهد مشخصی نداریم. اعضای گروه های تروریستی و افراط گرایان که دوباره به اروپا باز می گردند، گذرنامه اتحادیه اروپا دارند. آنها با گذرنامه های جعلی یا واقعی وارد اروپا می شوند و متکی به باندهای قاچاق انسان که آوارگان از آنها استفاده می کنند، نیستند.


پلیس اروپا تخمین زده است که شمار افراط گرایان تروریست یعنی کسانی که از اتحادیه اروپا در سوریه و عراق می جنگند، پنچ هزار نفر است که یک سوم آنها یعنی بین یک هزار و 500 تا یک هزار و 800 نفر آنها به اتحادیه اروپا بازگشتند.


به گفته پلیس یوروپل، بسیاری از آنها نه نیت و نه توانایی انجام عملیات تروریستی را دارند، ولی با این وجود، صدها تروریست بالقوه وجود دارند که خطر مهمی برای اروپا محسوب می شوند و مقامات اروپایی به صورت فشرده تحقیقات گسترده ای علیه این مظنونین انجام داده و یوروپل نیز در این زمینه به آنها کمک می کند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------