مسکو:‌ واشنگتن دیگر خواهان رفتن اسد نیست



 اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,وزارت خارجه روسیه

 وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که واشنگتن دیگر خواهان کناره‌گیری فوری بشار اسد از قدرت نیست چرا که معتقد است که رفتن او سناریوی عراق و لیبی را در سوریه تکرار می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه الجزیره، الکسی بوروداوکین، نماینده دائم روسیه در مقر سازمان ملل در ژنو در گفت‌وگو با خبرگزاری اینترفکس گفت: براساس اطلاعاتی که ما در روسیه داریم موضع واشنگتن اکنون این است که هیچ آینده سیاسی برای بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در کشورش وجود ندارد اما آنها نمی‌خواهند که بشار اسد فورا از قدرت کنار برود بلکه آنها موضع‌شان را در این باره تغییر داده‌اند. ‌

بوروداوکین تاکید کرد: شرکای غربی روسیه دیگر به موضع مخالفان سوریه در ریاض در اشاره به هیات عالی مذاکرات توجهی ندارند و معتقدند که نتایج عکس خواهد داد و عدم کارساز بودن آن ثابت شده است و آمریکایی‌ها دریافته‌اند که کناره‌گیری اسد موجب تکرار سناریوی عراق و لیبی در سوریه می‌شود.

این دیپلمات روس گفت که کشورش بر ازسرگیری مذاکرات سوریه در سریع‌ترین زمان ممکن تاکید دارد و می‌خواهد مذاکرات بین نظام و مخالفان مستقیم باشد و کردها نیز در آن مشارکت داشته باشند.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید یک ماه قبل گفته بود که حمله نظامی به نظام اسد برای واداشتن او به پذیرش راه حل سیاسی منجر به گیر افتادن آمریکا در باتلاق جنگ باز با کشوری می‌شود که از سوی روسیه و ایران حمایت می‌شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------