آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

چرا فرانسه اولویت اول تروریست‌ها برای حمله در اروپا است؟



 اخباربین الملل,خبرهای بین الملل,  فرانسه

علی‌رغم آنکه فرانسه توانسته عده زیادی از مهاجران و اجداد آنها را درون جامعه این کشور تلفیق کند، اما به حاشیه‌رانده‌شده‌های فرانسه، وضعی به مراتب تلخ‌تر از همتایانشان در کشورهای انگلیس و آلمان دارند.

به گزارش فارس، یک خبرگزاری آمریکایی در گزارشی به تحلیل عواملی پرداخته که این کشور را در صدر اولویت‌های داعش برای حملات تروریستی قرار دهد.

به نوشته آسوشیتدپرس، هنگامی که عوامل وابسته به گروه تروریستی داعش قصد حمله به اروپا می‌کنند، فرانسه اولویت ترجیحی آنها را تشکیل می‌دهد.

از ژانویه سال 2015، عوامل گروه تروریستی داعش، دست‌کم 235 نفر را در فرانسه کشته‌اند. این رقم، بالاترین نرخ تلفات را در مقایسه با هر کشور دیگر تشکیل می‌دهد.

فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فرانسه قبلاً درباره اظهارنظر کرده و گفته که فرانسه به دلیل شهرتی که به عنوان «مهد حقوق بشر و دموکراسی» دارد، هدف دشمنی گروه‌های تروریستی قرار دارد.

وی، بعد از حمله در شهر «نیس» که به کشته شدن 84 نفر منجر شد، گفت: «اگر تروریست‌ها ما را می‌کشند به خاطر آن است که می‌دانند فرانسه نماد چیست.»

آسوشیتدپرس می‌نویسد با آنکه تحلیلگران با این تحلیل اولاند موافقند، اما از منظر آنها عوامل دیگری نظیر سابقه استعماری، تنش‌های جمعیت‌شناختی و سیاست‌های مداخله‌جویانه فرانسه، دلایلی عمیق‌تر برای تبینن دلایل رفتار تروریست‌ها در قبال این کشور فراهم می‌اورند.

میراث به جا مانده از سلطه‌گری فرانسه بر بخش‌های زیادی از قاره آفریقا و منطقه خاورمیانه، سکونت عده زیادی از مردمی در این کشور است که به هر دو زبان فرانسوی و عربی تکلم می‌کنند و اغلب در فقیرترین و حاشیه‌ای‌ترین بخش‌های کشور سکونت دارند.

فرانسه، علاوه بر این، علی‌رغم آنکه بیش از 5 میلیون جمعیت مسلمان دارد، تمرکز فوق‌العاده‌ای بر تشکیل جامعه‌ای یکپارچه با ارزش‌های سکولار دارد، موضوعی که تنش‌های این کشور با اقلیت مسلمان را بالا می‌برد. بارزترین نمونه این سیاست فرانسه، اعمال محدودیت استفاده از حجاب در مدارس این کشور بود.

«فرهاد خسروخاور»، جامعه‌شناس متخصص در امور تجربیات زندگی مسلمانان در فرانسه در نیویورک‌تایمز نوشت: «مدل یکپارچه‌سازی فرانسه از لحاظ بنیان‌های اصولی، مسامحه‌کارانه اما در عمل، بسیار سخت‌گیرانه هستند.»

در ادامه این یادداشت آمده است: «با آنکه فرانسه توانسته عده زیادی از مهاجران و اجداد آنها را (درون جامعه فرانسه) تلفیق کند، اما به حاشیه‌رانده‌شده‌های فرانسه، وضعی به مراتب تلخ‌تر از همتایانشان در کشورهای انگلیس و آلمان دارند و بسیاری از آنها احساس می‌کنند که به هویت عرب یا مسلمان آنها توهین شده است.»

این جامعه‌شناس تأکید کرده که احساس انزوا به ویژه در میان نزدیکترین کشورهای همسایه مسلمان فرانسه، شامل مراکش، تونس و الجزیره بیشتر است.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------