چاقویی که گلوی کشیش 90 ساله را برید، ساخت کدام کارگاه بود؟!



"پول از حاکمان و فتوا از مفتیان" ؛ این معجون قدرتمند، به ساخت مدارس علمیه در اقصی نقاط پاکستان و مساجد و مؤسسات سعودی در آمریکا و اروپا منتهی می شود.

 چاقویی که 26 جولای 2016 ، گلوی کشیش 90 ساله در کلیسای نورماندی فرانسه را برید، ساخت "کارگاه های فتوا‌" در عربستان بود.


حتی کامیونی هم که در نیس فرانسه، مردم را زیر گرفت و دهها نفر را کشت، در همین کارگاه ها تولید شده بود، درست مانند بمب ها و گلوله هایی که از آلمان گرفته تا خاورمیانه، مردم بی دفاع را "ترور" می کنند.

 اخبارربین الملل,خبرهای بین الملل,  کشیش

کشیشی که در 90 سالگی قربانی تروریسم شد

این که کسی، از خانه و زندگی اش چشم بپوشد و با "مرگ آگاهی" از آمریکا و انگلیس گرفته تا چین و چچن راهی سوریه شود تا به عنوان سرباز جهادی "دولت اسلامی"(!) با کفار بجنگد، تنها با مادیات قابل توجیه نیست.

نمی توان گفت فلان عامل انتحاری که خود را در میان مردم کوچه و بازار منفجر می کند تا کافران اروپایی یا خاورمیانه ای را با خود به کام مرگ بفرستد، فقط به خاطر سیر شدن از زندگی یا تأمین هزینه های زندگی بازماندگانش این کار را می کند.


تروریستی که با چاقو به رهگذران حمله می کند و می داند که دقایقی بعد، با تیر پلیس کشته می شود، حتماً در اندیشه اش، موضوعاتی فرامادی وجود دارد.

اما چه جریانی، جوانان مسلمان زیادی را در سراسر جهان به چنین وادی هولناکی کشانده است؟ اینان که در سوریه و عراق مردم را می کشند یا در این سو و آن سوی دنیا با تفنگ و بمب و چاقو و خودرو به مردم بی گناه حمله می کنند، آیا یک روز صبح که از خواب بیدار شده اند، ناگهان دیده اند که تروریست شده اند؟! یا در یک روند تدریجی، استحاله و شست و شوی مغزی شده اند؟

برای ریشه یابی این جریان فکری، باید از محل های ترور فاصله گرفت و به صحرایی در خاورمیانه رسید: "عربستان" و در این کشور نیز باید سراغ مفتیانی رفت که با حکومت سعودی، روابط بسیار نزدیک و در هم تنیده ای دارند.


"پول از حاکمان و فتوا از مفتیان" ؛ این معجون قدرتمند، به ساخت مدارس علمیه در اقصی نقاط پاکستان و مساجد و مؤسسات سعودی در آمریکا و اروپا منتهی می شود.


مدارس علمیه پاکستان، همان جاهایی هستند که طالبان به عنوان محصلان و فارغ التحصیلان شان، افغانستان را اشغال کردند و بزرگ ترین جریان تروریستی زمان خود را به وجود آوردند.

 اخبارربین الملل,خبرهای بین الملل,  کشیش

مسجدملک فهد در بوسنی

مساجد و مؤسسات اسلامی که توسط سعودی ها در غرب تأسیس شده اند نیز حکم تورهایی را دارند که دریای پهناور این کشورها پهن می شوند، جوانان مسلمان آن کشورها را صید می کنند و با آموزش های افراط گرایانه، آنها را به موجوداتی خودبرتر بین که در بین عده ای کافر فاسد زندگی می کنند، تبدیل می کنند، کافران فاسدی که کشتن شان، هم جهان را پاک تر می کند و هم قاتلان را به بهشت می برد!

طبق آموزه های مفتیان سعودی، نه تنها غیر مسلمانان جهان را آلوده اند و بلکه مسلمانانی که بر مسلک آنها نیستند هم، مستوجب مرگ اند. این فتوای "ناصر العمر" ، مفتی معروف سعودی و استاد «دانشگاه اسلامی محمّدبن سعود» را درباره شیعیان ببینید: "همه شیعیان را چون سر بریدن گوسفند، سر ببرید تا خون، سر تا پای آنها را فرا بگیرد و چه منظره بدیعی است زمانی که تو می بینی اجساد شیعیان در دریایی از خون شناور است و صدای امواج خون رافضی، گوش هایت را نوازش می دهد و جنازه هایشان، چشم هایت را به وجد می آورد؛ زنان آنها را به اسارت ببرید و در میان رزمندگان به صورت عادلانه تقسیم کنید... ."

 اخبارربین الملل,خبرهای بین الملل,  کشیش

ناصر العمر، مفتی سعودی

تنها از چنین مکتبی -که قتل هم دین خود را روا می دارد- ذبح کشیش مسیحی در کلیسا یا به فروش زنان غیرمسلمان در موصل عراق و رقه سوریه و بمب گذاری در پاریس و عملیات تروریستی در آنسباخ آلمان و ... بر می آید.

برای مبارزه با تروریسم، تنها گرفتن سلاح از دستان تروریست ها کافی نیست. اصلاح مغزهایی که به انگشتان دست فرمان چکاندن ماشه یا فشردن دکمه بمب انتحاری می دهند، یک ضرورت است ولی مهم تر و بنیادی تر از همه این ها، خشکاندن سرچشمه هایی است که این مغزها را آلوده می کنند.


جهان، اگر می خواهد در آرامش باشد؛ اگر شهروندان فرانسوی نمی خواهند در جشن ملی شان، با کامیون از رویشان  ردشوند، اگر آلمانی ها نمی خواهند با ترس در مراکز خرید قدم بزنند،  اگر مردم اسپانیا و بریتانیا دوست ندارند بار دیگر در متروهایشان صدای انفجار و بوی خون بپیچد، تنها یک راه اساسی دارند: مهار عربستان ؛ عربستانی که می کوشد با دلارهای نفتی اش، دولتمردان غربی را نیز به سکوت وادار کند.

 

اخبار  بین الملل -  عصر  ایران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------