آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

ترامپ برای نابودی داعش متعهد شد



 اخباربین الملل ,خبرهای   بین الملل, ترامپ

نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بار دیگر رئیس جمهور و وزیر خارجه سابق این کشور را مسئول ظهور داعش خواند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه اکسپرس، دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در جریان سخنرانی در جمع "کهنه سربازان کنوانیسیون ملی جنگ‌های خارجی" در کارولینای شمالی گفت: ما باید سیاست خارجه‌مان را تغییر دهیم و بر روی نابودی و شکست داعش متمرکز شویم؛ گروهی که اسمش را در جریان کنوانسیون دموکرات‌ها نشنیده‌اید؛ چراکه آن‌ها نمی‌خواهند در این باره صحبت کنند و در حقیقت آنها به خاطر ضعف‌هایشان باعث ایجاد داعش شدند. حاضرین در این اتاق بهتر از هر کس دیگری می‌دانند که منظور من از ضعف چیست.

این اولین بار نیست که ترامپ 70 ساله باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا و هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری و وزیر امور خارجه سابق این کشور را مسئول ظهور داعش اعلام می‌کند.

ترامپ در مبارزات انتخاباتی ماه ژانویه‌اش گفت: آن‌ها داعش را ایجاد کردند. کلینتون و اوباما داعش را به وجود آوردند.

براساس تحلیل صورت گرفته توسط "Politifact” هیچ یک از سخنران‌های کنوانیسیون ملی دموکرات‌ها در فیلادلفیا به واژه‌های داعش، ترور، تروریست یا تروریسم اشاره‌ای نکردند.
در مقابل ترامپ بر گروه تروریستی داعش تمرکز کرده و تمایلش را برای تشکیل نیروی مشترک با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با هدف نابودی‌ داعش ابراز کرده است.

وی گفت: اگر با روسیه متحد شویم و از شر دشمن خلاصی یابیم خوب نمی‌شود؟

مایک پنس، معاون ترامپ نیز انتقادات ترامپ از دموکرات‌ها را بازگو کرد و گفت: هیچ یک از آن‌ها مستقیما به واژه داعش اشاره نکرد. اما ترامپ بدون عذرخواهی دشمنانمان را نام خواهد برد و آن ها را شکست خواهد داد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------