اتحادیه اروپا یک فرانسوی را برای مذاکره با انگلیس درباره برگزیت منصوب کرد



 اخباربین الملل,,خبرهای   بین الملل,اتحادیه اروپا

 اتحادیه اروپا «میشل بارنیه/Michel Barnier» سیاستمدار کهنه کار این اتحادیه و وزیر امور خارجه سابق فرانسه را به عنوان مسئول و مذاکره کننده ارشد خود با انگلیس درباره خروج این کشور از اتحادیه اروپا منصوب کرد.

به گزارش ایلنا  به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بارنیه به محض تصمیم گیری لندن برای آغاز مذاکرات درباره خروج از اتحادیه اروپا هدایت مذاکرات را از سوی بروکسل برعهده خواهد گرفت.

«ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا امروز (چهارشنبه) با اعلام انتصاب بارنیه وی را «مذاکره کننده ای ماهر و با تجربه فراوان در حوزه های اصلی سیاسی و مذاکره» توصیف کرد.

بارنیه دو بار سابقه کمیسیونری و عضویت در پارلمان را دارد. این سیاستمدار 65 ساله همچنین وزیر امور اروپا و وزیر امور خارجه فرانسه بوده است.

بارنیه از ماه اکتبر (مهر) مسئولیت جدیدش را برعهده خواهد گرفت اما فقط با درخواست رسمی انگلیس برای آغاز مذاکرات خروج، کار عملی وی شروع خواهد شد. هنوز زمان درخواست انگلیس برای آغاز مذاکرات معلوم نیست.

مقام های انگلیسی اعلام کرده اند ماده 50 پیمان لیسبون را در مورد خروج از اتحادیه اروپا تا پایان سال 2016 میلادی اجرایی نخواهند کرد.

حدود 52 درصد رای دهندگان انگلیسی در همه پرسی 23 ژوئن (سوم تیر) به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا (برگزیت) رای دادند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------