مردان مسلح در ارمنستان پس از 16روز تسلیم شدند



 اخباربین الملل,خبرهای   بین الملل,مردان مسلح

 گروهی از مردان مسلح که از 16 روز پیش ساختمان پلیس منطقه اربونی در ایروان پایتخت ارمنستان را اشغال و دو بار نیز گروگانگیری کرده بودند، یکشنبه شب خود را تسلیم ماموران امنیتی کردند.

به گزارش ایرنا، شمار مردان مسلح تسلیم شده 20 نفر اعلام شده است و سه تن دیگر که پیشتر در جریان تیراندازی متقابل زخمی شده بودند به بیمارستان منتقل شده اند.


خبرگزاری ایتارتاس روسیه شامگاه یکشنبه نوشت که مردان مسلح پس از مذاکرات طولانی با مقام های امنیتی که چند بار نیز بی نتیجه ماند، حاضر به تسلیم شدند و سلاح خود را تحویل دادند.


واروژن اوتیسیان سخنگوی مردان مسلح عصر امروز در گفت و گو با یک سایت خبری اعلام کرده بود که راهی جز تسلیم پیش روی خود ندارند، زیرا مقاومت منجر به خونریزی بیشتر می شود.


وی گفت: بر سر دوراهی مقاومت یا تسلیم قرار گرفته بودیم. در صورت ادامه رویارویی افرادی قربانی می شدند که با حکومت ارمنستان همخوانی ندارند و از این رو تسلیم انتخاب شد.


همزمان با تسلیم مردان مسلح، تظاهرات شبانه گروهی از مردم به نشانه حمایت از این افراد در مرکز ایروان در حال برگزاری است.


مردان مسلح 11 روز قبل پس از آزاد کردن گروگان های قبلی که چهار مامور ارشد پلیس یودند، دو باره چهار عضو یک گروه پزشکی مامور درمان مجروحان داخل ساختمان را گروگان گرفتند که آنان را نیز امروز تحویل دادند.


ایروان پایتخت ارمنستان دیروز نیز شاهد مرگ یک مأمور پلیس بر اثر شلیک تک تیرانداز ناشناس در منطقه گروگانگیری بود که بلافاصله یکی از مردان مسلح در گفت وگو با یک سایت خبری اعلام کرد، آنان عامل این اقدام نبوده اند.


با مرگ این مأمور دو نیروی دولتی در جریان اشغال ساختمان پلیس و محاصره آن جان خود را از دست دادند و دو مأمور دیگر همراه پنج گروگانگیر زخمی شدند.


گروگانگیران از دولت ارمنستان خواسته بودند تا ژرایر سفیلیان رهبر جنبش ضد دولتی نووایا آرمنیا را از زندان آزاد کند که به جرم نگهداری غیر قانونی سلاح و مهمات محکوم شده است.
ایروان پایتخت ارمنستان پس از آغاز گروگانگیری، شدیدترین تدابیر امنیتی یک دهه گذشته را تجربه می کند.


مردان مسلح همچنین از مردم خواسته بودند تظاهرات ضد دولتی برگزار کنند که بزرگترین آن جمعه شب برپا شد.


در جریان راهپیمایی مخالفان که به درگیری با پلیس منجر شد، 60 نفر از جمله چند خبرنگار مجروح شدند و همچنین 50 نفر از معترضان از جمله آرمن تار پتروسیان معاون حزب میراث مخالف دولت هم بازداشت شد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------