توافق آمریکا و اسراییل برای بزرگ ترین بسته کمک تسلیحاتی



این بسته کمک تسلیحاتی، بزرگ ترین بسته کمک نظامی آمریکا به یک کشور خارجی در تاریخ این کشور محسوب می شود.

آمریکا و اسراییل در آستانه رسیدن به توافق روی بزرگ ترین بسته کمک های تسلیحاتی سالانه واشنگتن به تل آویو هستند.

به گزارش عصر ایران مقامات نظامی و امنیتی اسراییل به آمریکا سفر کرده اند تا درباره نهایی شدن بسته کمک های تسلیحاتی آمریکا به اسراییل به توافق برسند.

آمریکا پیشتر و در طی دهه های گذشته سالانه رقمی حدود 3 میلیارد دلار کمک های تسلیحاتی در اختیار اسراییل قرار داده است، اما بنیامین نتانیاهو که یکی از مخالفان سرسخت انعقاد توافق هسته ای بین ایران و قدرت های جهانی بود، در فوریه سال جاری میلادی با گره زدن  اعطای این کمک نظامی به توافق هسته ای ، اعلام کرده بود برای تمدید قرارداد 10 ساله این کمک ها با دولت باراک اوباما عجله ای ندارد و  ممکن است تمدید قرارداد کمک های تسلیحاتی را به دولت آینده آمریکا موکول کند.

اما روزنامه واشنگتن پست نوشته است سفر مقامات نظامی و امنیتی اسراییل به آمریکا نشان می دهد که بر حسب ظاهر نتانیاهو به این نتیجه رسیده است که  منتظر ماندن برای تعیین رییس جمهور بعدی آمریکا و نهایی کردن این توافق با او، لزوما منجر به انعقاد قراردادی بهتر با آمریکا نخواهد شد و شاید بهتر است در ماه های باقی مانده از دولت اوباما این کار را تمام کند.

دولت نتانیاهو در یک سال گذشته و پس از توافق هسته ای قدرت های جهانی با ایران، از آمریکا خواسته بود در ازای توافق هسته ای با ایران، ضربات وارده به منافع منطقه ای اسراییل را از طریق افزایش کمک های تسلیحاتی به اسراییل جبران کند. دولت نتانیاهو که این افزایش را به عنوان غرامت توافق هسته ای با ایران می داند، خواستار افزایش 2 میلیارد دلاری در کمک های سالانه تسلیحاتی آمریکا شده بود اما خبرها حاکی است دو طرف روی افزایش حدود 1 میلیارد دلاری کمک های تسلیحاتی آمریکا به اسراییل توافق کرده اند.

توافق کنونی آمریکا و اسراییل برای دریافت کمک های تسلیحاتی ، سالانه 3 میلیارد دلار است و در دسامبر سال 2017 منقضی می شود. دو طرف هم اکنون برای تمدید این قرارداد برای 10 سال آینده ( 2018 تا پایان سال 2027 )  مذاکره می کنند.

دیروز ژنرال " گادی ایزنکوت" رییس ستاد ارتش اسراییل و ژنرال " جاکوب ناگل" رییس شورای امنیت ملی اسراییل راهی واشنگتن شدند تا درباره بسته کمک های تسلیحاتی 10 سال آینده آمریکا به اسراییل به توافق برسند. این بسته کمک تسلیحاتی بزرگ ترین بسته کمک نظامی آمریکا به یک کشور خارجی در تاریخ این کشور محسوب می شود.

ژنرال ایزنکوت قرار است از هواپیماهای جنگنده اف 35 آمریکایی که برای اسراییل ساخته شده است ، دیدار کند. آمریکا این هواپیمای پیشرفته را تنها در اختیار اسراییل قرار خواهد داد.

موشه یعالون وزیر دفاع اسراییل در حال بازدید از یک فروند جنگنده اف 35 آمریکایی

 اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل , روابط  آمریکا و اسراییل


بر اساس گزارش رسانه های آمریکایی و اسراییل ، ایالات متحده آمریکا برای 10 سال آینده بسته ای کمکی در حدود 40 میلیارد دلار در اختیار اسراییل قرار خواهد داد.

همچنین منابع نظامی و امنیتی مطلع از روند مذاکرات دو طرف گفته اند که در قرارداد جدیدی که از سوی دولت اوباما آماده شده، قرار شده این مبلغ بسته کمکی آمریکا بیشتر به خرید تسلیحاتی اسراییل از کمپانی های سلاح سازی آمریکا اختصاص یابد و مشارکت مالی آمریکا در پروژه های تحقیقاتی – نظامی اسراییل که در قرارداد کنونی دو طرف وجود دارد، پایان خواهد یافت.
  

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------