رئیس‌جمهور آلمان: امنیت مطلق وجود ندارد



 اخبار بین الملل,خبرهای بین الملل,رئیس‌جمهوری آلمان

 رئیس‌جمهوری آلمان خواستار تشکیل ائتلافی از دولت‌ها و یک جامعه مدنی هوشیار و پویا به عنوان بهترین راه دفاعی در مقابل ترور شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه نیوزویک، یوآخیم گائوک، رئیس‌جمهوری آلمان با بیان اینکه هیچ دولتی نمی‌تواند امنیت شهروندانش را به صورت کامل در برابر حملات تروریستی تضمین کند، خواستار اتحاد ملی به عنوان بهترین راه دفاع شد.

سخنان وی در حالی مطرح می‌شود که دو هفته پیش حمله‌ای در مونیخ جان 15 تن را گرفت.

گائوک در مراسم یادبود قربانیان حمله مونیخ گفت: امنیت مطلق وجود ندارد، در هیچ کجای جهان نمی‌توانید سیاستمداری را پیدا کنید که بتواند چنین تضمینی به شما بدهد. آنچه ما می‌توانیم انجام دهیم، تشکیل ائتلافی از دولت‌ها و ایجاد یک جامعه مدنی هوشیار و پویاست. این بهترین پوشش احتمالی در مقابل افزایش محاسبات "شیطانی" مهاجمان خشن است.

پنج حمله جداگانه از 18 تا 26 ژوئیه در آلمان به وقوع پیوست که داعش مسوولیت دو مورد آن را بر عهده گرفت. در پی این حملات که زخمی‌های بسیاری هم داشت، تصور اینکه آلمان کشوری است که از حملاتی همانند فرانسه مصون است، از میان رفت.

منتقدان آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان سیاست‌ درهای باز به روی مهاجران را عامل این حملات می‌دانند؛ سیاستی که طبق آن بیش از یک میلیون مهاجری که عمدتا از افغانستان، سوریه و عراق فرار کرده بودند، در سال گذشته وارد آلمان شدند.

رئیس‌جمهوری آلمان تاکید کرد، می‌داند که بسیاری از آلمانی‌ها از حملات اخیر شوکه شده‌اند اما آلمان نباید تسلیم مهاجمان شود.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------