اوباما: از یاوه‌گویی ترامپ خسته شده‌ام



 اخباربین الملل ,خبرهای   بین الملل, اوباما

در پی حملات لفظی اخیر دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان علیه والدین یک سرباز مسلمان آمریکایی، اوباما گفت که دیگر از بیهوده گویی‌های برخی درباره ارتش و سربازان آمریکایی خسته شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری پی.تی.آی، در حالیکه دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در اظهارات اخیر خود علیه خانواده همایون خان، یکی از سربازان ارتش آمریکا که در عراق کشته شد سخنانی به زبان آورده بود، اوباما از "فداکاری" نیروهای مسلح آمریکا و خانواده های آنها قدردانی کرد.

اوباما بدون نام بردن از فرد خاصی گفت: به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح، باید بگویم کاملا از بیهوده گویی‌های برخی علیه ارتش و سربازان آمریکایی خسته شده ام.

وی ادامه داد: ارتش ما بعد از دو جنگ بزرگ زمینی که در حال به پایان رسیدن است، به نوعی کوچک شده است. این امر طبیعی است. اما با انجام هر آنچه که لازم باشد، این ارتش را حفظ کرده، آمادگی آن را افزایش داده و نیروهای خود را مدرن خواهیم کرد.

رییس جمهور آمریکا اضافه کرد: ارتش آمریکا بهترین نیروی زمینی تجهیز شده و آموزش دیده در جهان است. هم چنین نیروی دریایی بزرگ‌ترین و موثرترین در کل جهان بوده و دقت و عملکرد نیروی هوایی غیر قابل مقایسه است.

وی افزود: هیچ متحد و یا دشمنی نباید کوچکترین تردیدی درباره قدرت و عملکرد ما داشته باشد. ما به مبارزه خود علیه داعش و رهبران آن ادامه خواهیم داد. ما با اتحاد با یک ائتلاف جهانی این گروه تروریستی دوران بربریت را نابود خواهیم کرد. آنها نابود خواهند شد.

اوباما ادامه داد: ما در برابر تجاوزات روسیه پشتمان را به متحدانمان در اروپا نخواهیم کرد. ما در ناتو به عنوان قوی ترین اتحاد جهان، متحد باقی خواهیم ماند. از آسیا-اقیانوسیه تا آفریقا و تا آمریکا، نیروهای مسلح ما بزرگترین نیرو برای اشاعه آزادی، امنیت و صلح باقی خواهند ماند.

اوباما اضافه کرد: هیچ کس به اندازه خانواده های سربازان کشته شده هم چون والدین همایون خان آزادی و امنیت را به کشور ما اعطا نکرده‌اند.

چندی قبل، خضر خان، پدر همایون خان در همایش ملی حزب دموکرات درباره میهن‌پرستی مسلمانان در آمریکا صحبت کرد و گفت که پسرش آرزوی وکیل شدن را کنار گذاشت. او گفت که اگر تصمیم با دونالد ترامپ بود، پسرش هرگز در آمریکا نمی‌بود و از ترامپ پرسید: سوال من این است که آیا شما اصلا قانون اساسی آمریکا را خوانده‌اید؟

غزاله خان، مادر همایون خان، حین این سخنرانی کنار همسرش ایستاده بود اما پشت تریبون نرفت. ترامپ بعدا به تمسخر گفت که شاید او به عنوان یک زن مسلمان اجازه نداشته حرف بزند. این اظهارات باعث واکنش‌های شدید و تندی حتی از سوی جمهوری خواهان شد.

غزاله خان در مقاله‌ای در ستون آزاد واشنگتن پست نوشت که همسرش از او پرسیده آیا می‌خواهد در همایش صحبت کند اما او گفته بود که از شدت ناراحتی نمی‌تواند پشت میکروفون برود. او گفت که هرچند در آن همایش سخن نگفت اما همه جهان و همه آمریکا دردش را حس کردند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------