آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به تل آویو می‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد دولت بایدن قصد مجهز کردن تل آویو به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را دارد. به گزارش ایسنا،…

اذعان اوباما به شکست آمریکا در لیبی



 اخباربین الملل,خبرهای   بین الملل, اوباما

باراک اوباما اذعان کرد که پس از سرنگونی معمر قذافی، آمریکا و متحدانش در برقراری امنیت در لیبی شکست خوردند.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که پس از تهاجم نظامی به لیبی در سال ۲۰۱۱ و سرنگونی «معمر قذافی» دیکتاتور پیشین این کشور، آمریکا و متحدانش در برقراری امنیت در لیبی شکست خوردند.

اوباما گفت: «ما در جلوگیری از یک کشتار جمعی و به راه افتادن حمام خون در لیبی درست عمل کردیم.. اما فکر می کنم که همه ما به اندازه کافی متوجه روند تحولات آتی در این کشور نبوده ایم تا از این رهگذر بتوانیم امنیت و صلح را در لیبی تضمین نماییم».

شایان ذکر است که در سال ۲۰۱۱، ائتلافی چند ملیتی متشکل از کشورهای آمریکا، فرانسه و انگلیس رژیم «معمر قذافی» را که بیش از چهل سال بر لیبی حکمفرمایی کرده بود، سرنگون کردند. به دنبال سرنگونی قذافی، شورش و اغتشاش کشور لیبی را فراگرفت و دولت این کشور مجبور شد با شبه نظامیان بی شماری وارد نبرد شود.

از روز دوشنبه اول آگوست، آمریکا حملات هوایی جدیدی را به بهانه مبارزه با تروریستهای داعش در لیبی آغاز کرده است. فرمان این عملیات از سوی اوباما و بنا به درخواست دولت وفاق ملی لیبی صادر شد.

گفتنی است که کشور لیبی از زمان سرنگونی معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ شاهد آشوب و اغتشاش بوده و این فقدان ثبات سبب قدرت گیری گروههای شبه نظامی بویژه گروه تکفیری داعش در سرتاسر این کشور شده است.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------