آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

اوباما: حمایت از «ترامپ» شایسته جمهوریخواهان نیست



 اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,انتخابات ریاست جمهوری امریکا

 مدعی کشیدن دیوار بین مکزیک و امریکا شده و قول داده در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری امریکا نگذارد پای هیچ مسلمانی به خاک امریکا برسد. یک روز برای رسوا کردن و بیرون راندن رقیب از میدان رقابت، از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه کمک می‌طلبد و روز دیگر به خانواده نظامی امریکایی کشته شده در جنگ عراق توهین می‌کند.

به  گزارش ایران ؛ دونالد ترامپ از ابتدای ورود به عرصه رقابت‌های انتخاباتی امریکا آنقدر اظهارات و رفتارهای عجیب و متناقض داشته که نه تنها هم حزبی‌هایش را به ستوه آورده و ناامید کرده، که باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا را نیز واداشته تا در تازه‌ترین اظهاراتش بگوید: دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان، صلاحیت ریاست جمهوری امریکا را ندارد و دائماً  صلاحیت نداشتن خود را اثبات می‌کند. ​وی از سران حزب جمهوریخواه که بارها اظهارات ترامپ را محکوم کرده اما همچنان به حمایت از وی ادامه می‌دهند، خواسته است، دست از حمایت او بردارند.


ترامپ پس از آنکه برای افشای ایمیل‌های گمشده هیلاری کلینتون، رقیب دموکراتش از مسکو کمک خواست، به خیانت علیه کشورش متهم شد. چندی پیش در ماه ژوئیه نیز تلویزیون ان بی‌سی امریکا بر اساس منابعی گزارش داده بود، پوتین سعی داشته با ترامپ ملاقات کند اما این ملاقات به دلیل تغییر در برنامه‌هایشان رخ نداده است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در پاسخ به این ادعا اظهار کرد، پوتین تا به ‌حال هیچ تماسی با ترامپ نداشته و هیچ گفت‌وگویی حتی تلفنی با وی یا کارکنان او رد و بدل نشده و روسیه هیچ‌ دادوستدی با آنها نداشته است.

هفته نامه فایننشال تایمز پیشتر از ترامپ به عنوان پدیده‌ای یاد کرده بود که امریکا همچنان در تلاش برای سر درآوردن از رفتارها و عقایدش است. جان مک کین، سناتور امریکایی که نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 بود و سال گذشته هدف حمله لفظی ترامپ قرار گرفت در واکنش به اهانت او به خانواده نظامی امریکایی کشته شده در جنگ عراق گفت، ترامپ مجوزی برای اهانت به «بهترین شهروندان امریکا» ندارد.


نگرانی‌ها از پیروزی نامزد جمهوریخواهان در انتخابات سراسری 8 نوامبر امریکا هم در داخل و هم در خارج از مرزهای امریکا هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود به طوری که فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه نسبت به پیروزی احتمالی ترامپ هشدار داده و گفته است، وقوع چنین چیزی سیاست جهان را به سمت راستگرایان هدایت می‌کند و افراط‌های این میلیاردر نیویورکی «به آدم حالت تهوع می‌دهد!» وی از اثرگذاری نتیجه انتخابات امریکا در صورت پیروزی ترامپ بر انتخابات بهار سال 2017 فرانسه نیز ابراز نگرانی کرده و تلویحاً به احتمال پیروزی مارین لوپن، رهبر راستگرای جبهه ملی فرانسه در این انتخابات اشاره کرده است.


ترامپ پس از آنکه برای افشای ایمیل‌های گمشده هیلاری کلینتون، رقیب دموکراتش از مسکو کمک خواست، به خیانت علیه کشورش متهم شد. چندی پیش در ماه ژوئیه نیز تلویزیون ان بی‌سی امریکا بر اساس منابعی گزارش داده بود، پوتین سعی داشته با ترامپ ملاقات کند اما این ملاقات به دلیل تغییر در برنامه‌هایشان رخ نداده است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در پاسخ به این ادعا اظهار کرد، پوتین تا به ‌حال هیچ تماسی با ترامپ نداشته و هیچ گفت‌وگویی حتی تلفنی با وی یا کارکنان او رد و بدل نشده و روسیه هیچ‌ دادوستدی با آنها نداشته است.


نامزد جنجالی جمهوریخواهان که در یکی از تازه‌ترین سخنرانی‌های انتخاباتی‌اش زنی را به خاطر گریه فرزند خردسالش از سالن سخنرانی بیرون کرده، این روزها دم از احتمال وقوع تقلب در انتخابات امریکا می‌زند و نظام انتخاباتی کشورش را فاسد وناکارآمد دانسته و ضمن تهدید برخی از نمایندگان کنگره گفته است، اگر در انتخابات پیروز نشود کمیته اقدام سیاسی تشکیل می‌دهد. روی سخن وی بیش از همه با پل رایان و جان مک کین بوده که پس از جنجال خانواده همایون خان، نظامی کشته شده در جنگ عراق از او انتقاد کرده‌اند.


هجمه‌هایی که بر سر مسائل مختلف ترامپ را از سوی اذهان داخلی و خارجی نشانه می‌گیرد، او را به واکنش نیزواداشته است. به گفته منابع نزدیک به ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، این نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری امریکا روز دوشنبه در واکنش به انتقاداتی که به او می‌شود، اد بروک اور، مشاور ارشد خود را از کار بر کنار کرد.


در همین حال، یک منبع آگاه دیگر نیز از برکناری «جیمی استرانسر» مشاور دیگر ترامپ خبر داد و این برکنار کردن را ترمیم ستاد انتخاباتی وی خواند.

تصویر نامزد جنجالی در کلام رهبران جهان
دیوید کامرون، نخست‌وزیر سابق انگلیس در واکنش به ادعای ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود مسلمانان به امریکا: «به نظر من اظهارات او تفرقه افکنانه، اشتباه و احمقانه است.»


رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در واکنش به ادعای ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود مسلمانان به امریکا: «یک سیاستمدار موفق این گونه حرف نمی‌زند زیرا میلیون‌ها مسلمان در امریکا زندگی می‌کنند. نمی‌دانم ترامپ پیروز می‌شود یا نه اما اگر پیروز شود آیا تمام روابط امریکا با کشورهای مسلمان را قطع می‌کند؟»


پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در واکنش به ادعای ترامپ مبنی بر کشیدن دیوار بین امریکا و مکزیک: «شخصی که فقط به دیوار کشیدن فکر می‌کند، نه به پل ساختن، مسیحی نیست.»
بوریس جانسون، وزیر خارجه فعلی انگلیس در پاسخ به اظهارات ترامپ درباره گسترش افراطی‌گری در لندن پس از حادثه تیراندازی‌های سن برنادینو: «اظهارات اشتباه ترامپ کاملاً بی‌اهمیت و بی‌اساس است. تنها دلیلی که من رغبتی به سفر کردن به بخش‌هایی از نیویورک ندارم خطر رویاروی شدن با ترامپ است.»


خوزه سرا، وزیر امور خارجه برزیل: «به نظر من فرضیه پیروزی ترامپ کابوس است. آیا کابوس‌ها به واقعیت تبدیل می‌شوند؟ گاهی اوقات ترجیح می‌دهم درباره آن فکر نکنم.»


ولید بن طلال، میلیاردر عربستانی و عضو خاندان سلطنتی: «من تو (ترامپ) را دوبار از ورشکستگی نجات دادم، شاید بار سومی هم باشد. تو مایه ننگی نه فقط برای جمهوریخواهان بلکه برای کل امریکا. از رقابت کنار بکش چون هرگز پیروز انتخابات نخواهی شد.»


فیلیپه کالدرون، رئیس جمهوری سابق مکزیک: «ترامپ آدم خیلی آگاهی نیست. اگر فکر می‌کند بستن مرزها برای امریکا کامیابی به همراه خواهد داشت، کاملاً دیوانه است.»

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------