گولن : دلیل دشمنی اردوغان را نمی دانم



 اخباربین الملل, ,خبرهای  بین الملل, فتح اله گولن

فتح اله گولن تاکید کرد آنچه در حال حاضر در ترکیه روی می‌دهد شبیه حوادث دوران جنگ‌های صلیبی است.

به گزارش انتخاب ، فتح الله گولن، روحانی ترکیه‌ای مخالف دولت که در آمریکا به سر می‌برد در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی الغد العربی عنوان داشت: من اتهامات وارد شده علیه خود و جنبشم از سوی رئیس جمهور ترکیه را رد می‌کنم.

وی در ادامه افزود: رئیس جمهور ترکیه من را متهم به دست داشتن در کودتای اخیر این کشور کرده است اما این اتهامات تنها بهانه‌ای برای از بین بردن روند خدمت رسانی است که من آن را رهبری می‌کنم.

گولن تاکید کرد: آنچه که ما امروز در معرض آن قرار گرفته‌ایم هیچ ربطی به تلاش برای کودتا ندارد و اردوغان از این اتهامات برای تکمیل کردن اقدامات خود در راستای از بین بردن روند خدمت رسانی استفاده می‌کند.

وی تاکید کرد: ما هیچ ارتباطی به این موضوع نداریم قبل از آنکه این ادعاها در دادگاه‌ها اثبات شود آنها اتهامات زیادی را متوجه ما کردند. قبل از کودتای اخیر ترکیه شورای امنیت ملی این کشور با تصویب مصوبه‌ای جنبش ما را یک جنبش تروریستی دانست. این در حالیست که در این مصوبه هیچ استنادی به احکام قضایی نشده است.

گولن روند بازداشت‌ها و پاکسازی که در حال حاضر ترکیه شاهد آن است را محکوم کرده و عنوان داشت: مردم ترکیه در معرض مسائل نامطلوبی مانند تبدیل شدن جامعه به پادگان‌های درگیر قرار دارد. من نمی‌دانم این مسئله را چگونه بیان کنم اما شاید بتوان گفت: آنچه که در ترکیه در حال حاضر روی می‌دهد شبیه آن چیزی است که در دوره جنگ‌های صلیبی رخ می‌داد. هر کس به مسائل جاری در ترکیه به صورت بی طرفانه نگاه کند متوجه می‌شود که این روند به صورت منفی در حال انجام است. من آرزو می‌کردم که در کشورم این اتفاقات رخ نمی‌داد. من دلیل واقعی دشمنی اردوغان با خود را نمی‌دانم.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------