آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

ارتباط عوامل حوادث آلمان با عناصر عربستانی داعش



 اخباربین الملل ,خبرهای   بین الملل,گروه تروریستی داعش

دو مجری حوادث تروریستی اخیر آلمان که گروه تروریستی داعش مسئولیت آنها را بر عهده گرفت، با عناصر این گروه تندرو و تروریستی و به ویژه با عناصر عربستانی آن ارتباط داشتند.

به گزارش مهر به نقل از هفته نامه اشپیگل آلمان، دو مجری عملیات قبل از اجرای ماموریت های خود با استفاده از سیستم های مختلف ارتباطی با اشخاص مختلف در ارتباط بودند که شماره تلفن های افراد مذکور نشان می دهد که اصالت عربستانی دارند.

این هفته نامه خاطر نشان کرده است که «ریاض خان احمد زی» (۱۷ ساله) که به احتمال زیاد افغانی تبار است و در تاریخ ۱۸ ژوئیه با تبر به مسافران یک قطار مسافربری حمله کرده و ۵ نفر را زخمی کرده بود، پیشنهادی از سوی یکی از عناصر گروه تروریستی داعش دریافت کرده بود که به موجب آن باید در سناریویی مشابه حادثه ۱۴ ژوئیه در جنوب فرانسه، با خودرو گروهی از شهروندان آلمانی را زیر می گرفت.

اشپیگل اعلام کرد که احمد زی در واکنش به این پیشنهاد اعلام کرده است که گواهینامه رانندگی ندارد و بهتر است عملیات حمله به قطار را اجرا کند. این جوان مهاجم پس از اجرای عملیات مذکور به ضرب گلوله پلیس آلمان کشته شد.

اما عامل حادثه تروریستی ۲۴ ژوئیه که منجر به زخمی شدن ۱۵ نفر شد، «محمد دلیل» سوری الاصل بود که وی هم با یکی از عناصر گروه تروریستی داعش در ارتباط بود و از وی خواسته شده بود از صحنه انفجار کوله پشتی خود در یک جشنواره موسیقی در شهر انسباخ در جنوب آلمان تصویربرداری کرده و آنرا به گروه داعش ارسال کند.

اشپیگل در پایان اعلام کرده است که محققان بر این باورند که این مهاجم در هنگام منفجر کردن بمب همراه خود به اشتباه جان خود را از دست داده است؛ چرا که تماس های برقرار شده میان وی و عنصر داعش نشان می دهد که قصد انجام عملیات انتحاری را نداشته است، بلکه می خواسته پس از عملیات مذکور، چندین حمله دیگر را هم اجرا کند.

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------