آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

نخست وزیر بلژیک احتمال تروریستی بودن حمله به دو پلیس را قوی می داند



 اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل,حمله به  پلی

«شارل میشل» نخست وزیر بلژیک با توجه به شواهد موجود، احتمال وجود انگیزه های تروریستی در حمله به دو پلیس را قوی ارزیابی می کند.

به گزارش ایرنابه نقل از تارنمای روزنامه فرانسوی «لو فیگارو»، نخست وزیر بلژیک در نخستین اظهار نظر اعلام کرد نخستین شواهد به دست آمده انگیزه های تروریستی برای این حمله را تایید می کند.


«داوید کینو» (David Quinaux) سخنگوی پلیس شهر «شارل روآ» (Charleroi) ، در اظهاراتی تلویزیونی اعلام کرد: مهاجم ساعت 16 روز شنبه به وقت محلی (18 و 30 دقیقه به وقت تهران) در مقابل مرکز پلیس حضور یافت و به سرعت قمه خود را از یک ساک ورزشی خارج کرد. وی در حالی که «الله اکبر» می گفت دو پلیس زن را که مشغول انجام وظیفه بودند، از ناحیه صورت مجروح کرد.


وی افزود: یکی از پلیس های حاضر در محل به مهاجم شلیک کرد و او در بیمارستان در اثر شدت جراحت جان سپرد. دو پلیس مجروح هم به بیمارستان منتقل شدند.


این اقدام در حالی صورت گرفت که بلژیک با توجه به حمله تروریستی در بروکسل در 22 مارس (3 فروردین)، هم اکنون در وضعیت 3 هشدار امنیتی قرار دارد. در بلژیک چهار سطح هشدار امنیتی تعیین شده که در سطح سوم آن، اقدام تروریستی امری «محتمل» در نظر گرفته می شود.


«یان یانبون» (Jan Jambon) وزیر کشور بلژیک در پیامی توئیتری حمله شارل روآ را «اقدامی شنیع» خواند افزود: «اوکام» (Ocam) نهاد مرتبط با تحلیل تهدید در بلژیک در حال بررسی وضعیت است.


این نهاد در بلژیک مسئول تعیین ماهیت تهدیدهاست و مشخص خواهد کرد که آیا حمله اخیر تروریستی بوده است یا خیر؟


در حمله های تروریستی 22 مارس (3 فروردین) در یک ایستگاه مترو و فرودگاه بروکسل، 32 نفر کشته و بیش از 300 تن مجروح شدند. گروه تروریستی «داعش» مسئولیت این حمله ها را بر عهده گرفت.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------