آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

واحد امنیتی داعش/ ماموریت: ترور و هراس افکنی



 اخباربین الملل ,خبرهای   بین الملل, داعش

 «هری سارفو» از اهالی شهر بریمن آلمان در سال 2015 با این تفکر که به «ندای مقدسی» لبیک می گوید خانه اش را ترک کرد و بعد از چهار روز رانندگی بی وقفه به سرزمین های تحت گروه تروریستی تکفیری داعش در سوریه رسید.

 وقتی با دوست آلمانی خود به آنجا رسید عناصر نقاب پوش داعش به آنها گفتند که به کشور خود برگردند و مانند دیگراعضای جدید گروه به داعش و ترویج اندیشه تروریسم تکفیری در سراسر دنیا کمک کنند.


عناصر داعش به طور صریح از وجود تعداد زیادی نیروی جذب شده و آماده در کشورهای اروپایی سخن گفتند که منتظر فرمان حمله به اروپایی ها هستند. این حرف ها مربوط به قبل از حملات داعش در بروکسل و پاریس بود.


سارفو در گفت وگو با روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز از داخل زندانی در آلمان، به نقل از عناصر نقاب پوش گفت که « داعش تعداد قابل توجهی نیروی تحت امر در برخی کشورهای اروپایی دارد اما نیاز به نیروهای بیشتری در آلمان و بریتانیا هست».


« آنها به ما گفتند که در زمان حاضر به این نیروها داریم برای همین نباید مشکلی در برگشت به آلمان داشته باشید».


« عناصر نقاب پوش چند بار تکرار کردند که درصدد اجرای عملیات هائی همزمان در انگلیس ، آلمان و فرانسه هستند».


این عناصر نقاب پوش وابسته به واحد اطلاعاتی و یا امنیتی داعش هستند که ماموریت اعزام تروریست ها به خارج از سرزمین های تحت اشغال داعش را برعهده دارند و این واحد از دو بخش «نیروهای داخلی» و «عملیات خارجی» تشکیل شده است.


این گزارش را روزنامه لبنانی السفیر به نقل از نیویورک تایمز منتشر کرده است.


طبق اسنادی که نیویورک تایمز از دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی فرانسه ، بلژیک و اتریش و همچنین از پرونده های بازجویی از برخی عناصر تروریست بازداشت شده هنگام بازگشت به کشورشان بدست آورده، واحد امنیتی داعش یک سیستم محرمانه چند لایه ای تحت نظر «ابومحمد العدنانی» سخنگوی داعش است که گروهی تحت عنوان معاونان به او کمک می کنند و از اختیارات مطلق در برنامه ریزی برای حملات تروریستی در مناطق مختلف دنیا برخوردار هستند.


چند بخش دیگر نیز زیرنظر واحد امنیتی داعش فعالیت دارند که از جمله آنها سه بخش امنیتی و اطلاعاتی کشورهای اروپایی، کشورهای آسیایی و کشورهای عربی است.


طبق اسناد و مصاحبه های انجام گرفته، این بخش ها از اختیارات لازم برای جذب ، توجیه و سازماندهی نیروهای با تجربه ، ویژه و تازه وارد برخوردار هستند.


عناصر داعش بعداز گزینش و سوال وجواب، بر اساس تابعیت و زبان مشترک به گروه های کوچک جدا ازهم تقسیم می شوند و اعضای این گروه ها تا روز قبل از بازگشت به کشورشان برای عملیات ملاقاتی با یکدیگر ندارند.


هماهنگی بین برنامه ریزی برای عملیات تروریستی و تبلیغات جانبی آن در جلسه های ماهانه با العدنانی صورت می گیرد و او به انتخاب کلیپ های وحشتناک از اقدامات داعش در جنگ ها برای پخش اقدام می کند.


طبق گفته عناصر بازداشت شده، واحد امنیتی داعش نقش مهمی در عملیات تروریستی آن در پاریس و بروکسل ایفا کرد.


تحقیقات نشان می دهد که عناصر این واحد به اتریش ، آلمان ، اسپانیا ، لبنان، تونس، بنگلادش، اندونزی و مالزی اعزام شده اند.


سارفو گفت که «جاسوسان و مزدوران سری داعش در اروپا افراد تازه مسلمان را که دارای پرونده پاک هستند( مردان پاک) به عنوان رابط بین خود وعناصر مایل به اجرای عملیات تروریستی استخدام می کنند و آموزش های لازم در زمینه ساخت کمربند های انفجاری و اعلام بیعت با داعش را به آنها ارائه می دهند».


یک مسئول در دستگاه امنیتی آمریکا و همچنین یکی از مقامات عالی رتبه نظامی آمریکا گفتند که« داعش صدها تن ازعناصر خود را به کشورهای اروپایی فرستاده و فقط در ترکیه صدها تن از این نیروها حضور دارند». سارفو نیز که به دلیل دیگر عنصری خشن و تندرو نیست و از سلول انفرادی به بخش عمومی زندانی در آلمان منتقل شده است ، سخنان مقامات آمریکائی را تایید کرد.

** تحقیق از عناصر تازه وارد
سارفو مانند نیروهای تازه وارد دیگر ابتدا با یک سری خوابگاه مواجه شد که در داخل مرزهای سوریه با ترکیه برای امثال آنها آماده شده بود.


در آنجا ابتدا از وی اثر انگشت و نمونه خون گرفته شد و پس از بازرسی بدنی، یک نفر که لپ تاب به همراه داشت اقدام به سوال و جواب از زندگی وی کرد.


فرد تازه وارد در صورت برخورداری از سابقه جرم و جنایت به داعش ملحق می شود به ویژه اگر با گروه های مرتبط با « جنایت سازمان یافته» ارتباط داشته باشد ، امکان دستیابی به شناسنامه و کارت های هویت تقلبی را دارا باشد و یا با قاچاقچیان انسان در داخل اتحادیه اروپا ارتباط داشته باشد.


سارفو این امتحانات را با موفقیت پشت سر گذاشت، در روز سوم چند نیروی نقابدار از دستگاه امنیتی برای سوال و جواب از وی به سراغش آمدند.


سارفو به آنها گفت که می خواهد در جنگ در سوریه و عراق شرکت کند اما آنها به او گفتند که تعداد نیروهایشان در آلمان و بریتانیا کم است و برای اجرای عملیات تروریستی در این کشورها به نیرو نیاز دارند.


برخلاف فرانسه که نیروهای داعش در آنجا بیش از حد نیاز است.


سارفو گفت: دوستم درباره فرانسه از آنها سوال کرد که از شدت خنده چشمانشان پر از اشک شد، تاکید کردند که در مورد فرانسه مشکلی وجود ندارد.


این گفت وگوها در ماه اوریل 2015 یعنی هفت ماه پیش از حملات نوامبر در پاریس که بدترین حمله تروریستی بیش از ده سال گذشته در اروپا بود، صورت گرفته است.


پرونده بازجوئی از عناصر بازداشت شده داعش نشان می دهد که واحد امنیتی مسئولیت آموزش به « عبدالرحمن اباعود » طراح حمله پاریس و «سیف الدین الرزقی » مجری عملیات سوسه تونس و «ابراهیم البکراوی» مجری عملیات در فرودگاه بروکسل را بر عهده داشته است.


طبق اسناد موجود در دستگاه های اطلاعاتی فرانسه ، اتریش و بلژیک، دست کم 28 نفر توسط واحد امنیتی داعش آماده شده و در کشورهائی غیر از مناطق تحت اشغال داعش مستقر شده اند.


سارفو در جریان ارتباط خود با افرادی از واحد امنیتی متوجه می شود که داعش تلاش دارد خلاءهای موجود در شبکه جهانی خود را ترمیم کرده و نیروهای جدا شده از گروه القاعده در آسیا را به خدمت بگیرد.


وی گفت: برخی نیروهای سابق القاعده که تجربیات و روابطی در بنگلادش ، مالزی و اندونزی دارند به داعش پیوسته اند.


داعش دهها آمریکایی و کانادایی را هم برای اجرای عملیات خارجی خود به خدمت گرفته است.


به گفته سارفو، این کار برای داعش ساده بود و از طریق شبکه های اجتماعی انجام گرفت.


آنها آمریکایی ها را احمق می خواندند چون به سادگی جذب و به خدمت گرفته می شدند، این افراد اگر سابقه تخلف نداشتند خیلی راحت می توانستند سلاح بخرند و برای تهیه سلاح به واسطه نیاز نداشتند.


** آموزش
داعش از اواخر سال 2014 اقدام به راهنمایی عناصر تازه وارد و اقداماتی که باید مانند یک توریست انجام دهند، می کند، مانند رزور بلیط برگشت و پرداخت هزینه های سفر به یکی از تفرجگاه های جنوب ترکیه، تا از آنجا به صورت قاچاقی وارد سوریه شده و در دوره های آموزشی فشرده در ده مرحله شرکت کنند، به گونه ای که غیاب طولانی مدت آنها باعث جلب توجه دستگاه های اطلاعاتی غربی نشود.


سارفو به خاطر جثه بزرگش در بین «نیروهای ویژه » قرار گرفت که یکی از واحدهای نخبه مسئول سازماندهی نیروها برای بخش عملیات خارجی است.


سارفو و دوست آلمانی اش در شهر الرقه تحت آموزش قرار گرفتند، آنجا همه چیز با ماسه پوشانده شده بود تا از طریق هواپیماهای بدون سرنشین شناسایی نشود.


به نیروهای تازه وارد تا مدتی اجازه استحمام و غذا خوردن داده نمی شد، هر پنج یا شش نفر در یک غار زندگی می کردند، حتی آب آشامیدنی نیز به صورت نظام مند (برای هر غار دو بطری آب) داده می شد تا میزان تحمل آنها سنجیده شود.


نوبت به تمرینات سخت و فشرده رسید، آنها به مدت چند ساعت در حال دویدن و پرش و سینه خیز رفتن بودند تا جایی که برخی عناصر بیهوش شدند.


در هفته دوم هر کدام از آنها یک اسلحه کلاشینکوف دریافت کرد و از آنها خواسته شد تا در حالتی که کلاشینکوف کنار پایشان قرار دارد، بخوابند، انگار که اسلحه پای سوم آنها است.


عناصر تازه وارد در صورت سستی و اهمال مجازات های سختی را تحمل می کردند و به صورت دست و پا بسته از ستون آویزان می شدند.


پس از گذراندن مرحله دوم آموزش، سارفو به جزیره ای در نهر الطبقه منتقل شد،عناصر در آنجا در حفره هایی که با چوب پوشانده شده بود می خوابیدند. آنها آموزش هایی مانند شنا و غواصی و دریانوردی با تکیه بر ستارگان را فرا گرفتند.


سارفو در حین تمرینات با نیروهای جیش الخلافه از مغرب ، مصر ، اندونزی ، کانادا و بلژیک ارتباط پیدا کرد.


اعضای جیش الخلافه مسئول انتخاب عناصر داوطلب خارجی و آموزش دیده ای هستند که برای انجام عملیات تحت لوای داعش به کشورشان فرستاده می شوند.


این عناصر باید مجرد باشند و هنگام بازگشت به کشور اصلی بتوانند در مناطق دورافتاده آموزش ها را ادامه بدهند.


سارفو با پیشرفت در تمرین ها از نزدیکان «امیر اردوگاه» که فردی مغربی بود، شد و کم کم در باره نحوه اجرای عملیات خارجی اطلاعاتی دریافت کرد.


آنجا بود که سارفو با نام ابومحمد العدنانی یک سرکرده اصلی و مسئول واحد امنیتی و نیروهای ویژه آشنا شد. او همه کاره بود و دستورها را صادر می کرد.


وقتی نیروها مراحل ده گانه تمرین ها را به پایان بردند با چشمان بسته از آنها تعهد وفاداری به العدنانی گرفته می شود و حتی بهترین نیروها هم چهره او را ندیده است.


داعش برای عناصر جنگی خارجی به ویژه غربی و اروپایی نقش اصلی در برنامه ریزی برای حملات تروریستی قائل است.


سخنان سارفو و بازجوئی های انجام گرفته نشان می دهد که عناصر فرانسوی و بلژیکی مانند اباعود جایگاه مهمی در واحد امنیتی داعش دارند.


تحقیقات درباره دو سرکرده کنونی داعش به نام های «ابوسلیمانی الفرنسی »و « ابواحمد السوری » نشان می دهد که هر دو از سرکردگان اصلی همکار العدنانی به شمار می آیند.


این دو نفر در انتخاب عناصر تروریست تکفیری اعزامی برای انجام حمله در خارج ، انتخاب اهداف مورد حمله و ارائه خدمات تدارکاتی به آنها مانند پرداخت پول به قاچاقچیان و تحویل پول به تروریست ها در کشورهدف نقش مهمی ایفا می کنند.


ابو سلیمانی الفرنسی یک شهروند فرانسوی است که دهه سوم عمر خود را سپری می کند واصالتا مغربی یا تونسی است.


وی بعد از هلاکت اباعود مسئولیت برنامه ریزی برای حملات تروریستی در اروپا را برعهده گرفته است.


اما ابواحمد السوری تبعه سوریه و حدود 38 تا 42 سال دارد، فردی لاغر اندام با ریش مشکی دراز است که دستورات لازمه را صادر می کند و اجرای عملیات تروریستی در پاریس همه زیر نظر وی انجام گرفت.


سارفو زمانی که در سوریه بود با تعدادی از عناصر آلمانی تماس داشت که از وی خواستند تا در یک فیلم تبلیغاتی برای آلمانی زبان ها شرکت کند و به همین منظور و برای فیلم برداری به شهر تاریخی تدمر رفتند.


نقش سارفو این بود که پرچم داعش را در دست گرفته و مقابل دوربین راه برود، فیلم برداری این صحنه چند بار تکرار شد.


داعش اسیران سوری را مجبور کرد

ه بود زانو بزنند و عناصر آلمانی مانند فیلم های سینمایی شروع به تیراندازی به سمت آنها کردند.


بعد از پایان فیلم برداری از این صحنه، یکی از عناصر از سارفو پرسید، چطور بود؟ به نظرت خوب می کشتم؟


سارفو بعد فهمید که العدنانی درجلسه های ماهیانه با نیروها در باره ین فیلم صحبت کرده بود.
سارفو گفت: العدنانی هر ماه جلسه ای دارد که به آن شورا گفته می شود، در این جلسه در خصوص کلیپ های ویدئویی و مسائل مهمی از این قبیل بحث می شود.


در خلال دوره آموزشی سارفو شک و تردیدهایی درباره داعش و وابستگی خود به آن پیدا کرد، این تردید ها زمانی شروع شد که رفتار خشن داعش را با عناصر تازه واردی که قدرت ادامه نداشتند، مشاهده کرد.


تهیه کلیپ تدمر نیز باعث شد همه رویاهایش نقش برآب شود.


سارفو که پیشتر شیفته و مجذوب این فیلم ها شده بود، از نزدیک مشاهده کرد چطور برای تصویر برداری یک فیلم پنج دقیقه ای، صحنه های قتل تکرار می شود.


آن وقت بود که فکر فرار به سرش زد، بعد از هفته ها دویدن و سینه خیز رفتن در زمین های گل آلود به ترکیه رسید و در 20 ژوئیه 2015 در فرودگاه بریمن بازداشت شد و زبان به اعتراف گشود.


سارفو هم اکنون در حال گذراندن سه سال محکومیت خود به جرم عضویت در گروه تروریستی تکفیری داعش است؟؟!!

 

 اخبار  بین الملل  -  ایرنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------