داعش افغانستان مهمات و تجهیزات حساس مصادره شده آمریکایی را به نمایش گذاشت



 اخباربین الملل,خبرهای   بین الملل,  داعش

گروه تروریست داعش تصاویری را از تجهیزات نظامی حساس آمریکا و کارت‌های شناسایی که ظاهرا توسط تروریست‌های داعش پس از مبارزات اخیر در افغانستان مصادره شده، منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه میلیتری تایمز، این تصاویر تنوعی از تسلیحات، مهمات، تجهیزات ارتباطی و لوازم جانبی را نشان می‌دهند. یکی از نگران کننده ترین تصاویر،‌عکس فردی است که دو کارت شناسایی متعلق به رایان جی لارسون، یکی از سربازان ویژه آمریکایی را در دست گرفته است.

هنریتا لوین، یکی از سخنگویان وزارت دفاع آمریکا گفت: هنوز مشخص نیست که این تصاویر چه زمانی گرفته شده‌اند و دقیقا چه اتفاقی افتاده و در عین حال هیچ گزارشی از اسیر شدن پرسنل نظامی آمریکا وجود ندارد.

وی افزود: ما از گزارشات غلط مبنی بر اینکه سرباز رایان جی لاربسون توسط داعش در افغانستان اسیر شده، مطلع هستیم. این گزارشات نادرست هستند. او در سرشماری حضور داشته و در داخل یگانش مشغول انجام وظیفه است. ما در حال بررسی این مساله هستیم که او چگونه کارت‌های شناسایی اش را گم کرده اما می‌توانیم تایید کنیم که او در داخل یگانش حضور دارد.

این درحالی است که لوین از ارائه جزئیات بیشتر درباره این تصاویر خودداری کرد.

این تصاویر روز شنبه توسط گروه اطلاعاتی (SITE) که بر داعش و دیگر سازمان‌های تروریستی نظارت دارد در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد. گروه اطلاعاتی سایت اشاره کرد که این تصاویر ابتدا توسط آژانس خبری داعش موسوم به "اعماق" منتشر شده آن هم پس از آنکه تروریست‌های این گروه تجهیزات و اسناد در ولایت ننگرهار افغانستان را مصادره کردند.

نیروهای  عملیات ویژه آمریکا در ولایت ننگرهار که هم مرز با پاکستان است مشغول انجام عملیات هستند. این منطقه به پایگاهی برای حدود 1000 تا 1500 تروریست داعش در افغانستان تبدیل شده است. گمان می‌رود که اکثر آنها شبه نظامیان طالبان هستند که مجبور به خروج از پاکستان شده‌اند.

هنوز مشخص نیست که داعش چطور تجهیزاتی را که درتصایور آمده اند، مصادره کرده است. در بین این اقلام یک راکت انداز M72  لوله تفنگ یدکی برای یک مسلسل M240 چندین نارنجک 40 میلی متری، یک نارنجک دستی و نارنجک‌های دودزا، فشنگ های تفنگ 5.56 میلیث متر و فشنگ‌های V.62 میلی متری که از مسلسل‌های M240 و تفنگ‌های تک تیرانداز  وجود دارد. همچنین یک کوله پشتی تعدادی زره، زانو بند، عینک، گاز پانسمان ووسایل کمک‌های اولیه، چند دستگاه رادیو و دست بند در بین این اقلام به چشم می‌خورد.

گالوین گفت: از این تصاویر مشخص می‌شود که ظاهرا مجرمان به یک موضع ثابت حمله کرده‌اند از تنوع و حجم اقلام مشخص می‌شود که نیروهای آمریکایی با عجله این وسایل را جا گذاشته‌اند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------