آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار به تل آویو می‌دهد

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد دولت بایدن قصد مجهز کردن تل آویو به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار را دارد. به گزارش ایسنا،…

مذاکرات سیاسی میان روسیه و ترکیه برای حل بحران سوریه/ اردوغان امروز در سن پترزبورگ اردوغان و پوتین



 اخباراخباربین الملل,خبرهای   بین الملل,وزارت خارجه روسیه

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که معاون وزیر خارجه این کشور و همتای ترکیه‌ای وی از آمادگی‌شان برای افزایش تماس‌ها جهت حل و فصل بحران سوریه "در سریع‌ترین زمان ممکن" خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مستقل رأی الیوم، در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه و اومیت یالچین، معاون وزیر خارجه ترکیه درباره مسئله سوریه به تبادل نظر پرداخته و آمادگی‌شان را برای فعال‌سازی تماس‌های دو طرف با هدف حل و فصل بحران سوریه در سریع‌ترین زمان ممکن و براساس بیانیه ژنو، قطعنامه‌های شورای امنیت و نتایج نشست‌های گروه بین المللی حامی سوریه اعلام کردند.

دو طرف همچنین بر لزوم همکاری کارآمد در زمینه مبارزه با تروریسم تأکید کردند.

وزیر خارجه ترکیه پیشتر بر لزوم حل سیاسی بحران سوریه و آغاز دور چهارم مذاکرات صلح ژنو تأکید کرده بود اما گفته بود که ترکیه با روسیه و ایران درباره دولت انتقالی در سوریه هم‌عقیده نیست.

ترکیه و روسیه که از زمان سرنگونی یک جنگنده روسی توسط هواپیماهای ترکیه، روابطشان تیره شده بود اخیرا روابط خود را از سر گرفته‌اند و قرار است رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه امروز (سه شنبه) به سن پترزبورگ روسیه سفر کند.

ترکیه همواره بر برکناری بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه و تشکیل هیئت انتقالی تأکید دارد اما روسیه معتقد است که تنها باید مردم سوریه درباره رهبر آینده‌شان تصمیم بگیرند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------