جمعی از عناصر طالبان و داعش در افغانستان خود را تسلیم نیروهای دولتی کردند



 اخباربین الملل,خبرهای بین الملل, داعش

رییس امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که چهار گروه از وابستگان به طالبان و داعش در استان «ننگرهار» در شرق این کشور با تحویل سلاح های خود به روند صلح این کشور پیوستند.

به گزارش ایرنا، ریاست امنیت ملی این کشور روز دوشنبه با انتشار اطلاعیه ای افزود که شمار این چهار گروه به 43 تن می رسد و «محمد ایوب»، «محمد ولی» و «جمعه باز»، فرماندهان این گروه ها بودند.


بر اساس این گزارش، این چهار گروه در شهرستان های «اچین»، «نازیان» و «غنی خیل» استان ننگرهار سرگرم فعالیت های مسلحانه بودند که خود را به نیروهای دولتی تسلیم کردند.


رییس امنیت ملی افغانستان افزوده است که فعالیت تخریبی این گروه ها به گونه ای بوده که اینک با پیوستن آنان به نیروهای دولتی، صفوف تروریست های طالبان و داعش در ننگرهار از هم پاشیده و نگرانی های فعالیت این گروه ها در این منطقه از بین رفته است.


ارتش و نیروهای امنیتی افغانستان همزمان با افزایش تحرکات گروه های تروریستی در شمال و جنوب این کشور، چتر عملیاتی خود را در استان های مختلف افغانستان گسترش داده اند و در برخی مناطق از جمله شرق این کشور در ننگرهار حملات گسترده ای را علیه مخالفان مسلح انجام داده اند.


نظامیان افغان در کمتر از یک هفته توانسته اند با انجام عملیات و حملات هوائی بیش از 100 تن از نیروهای طالبان و داعش را در ننگرهار از پا درآورند و شماری از آنان را دستگیر کنند.


در این حال گروه طالبان در پایگاه اطلاع رسانی خود مدعی شده که در استان هلمند در جنوب این کشور به پیروزی هائی دست یابد و برای اثبات ادعای خود اظهارات برخی از نمایندگان مجلس از جمله «جبار قهرمان»، عضو مجلس نمایندگان و نماینده پیشین رئیس جمهوری در هلمند را منتشر کرده است.


قهرمان روز گذشته در گفت و گوئی ابراز داشته که برخی از فرماندهان تمایل ندارند جنگ در هلمند پایان یابد زیرا آنان از یک سو و طالبان از سوی دیگر از درگیری ها در این استان منافع مالی دارند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------