وزیر دادگستری ترکیه: اگر آمریکا گولن را ندهد ترکیه را فدای "تروریسم" کرده است



 اخباربین  الملل,خبرهای بین الملل, وزیر دادگستری ترکیه

  وزیر دادگستری ترکیه درباره استرداد فتح الله گولن گفت: اگر آمریکا "رییس تروریست‌ها" را به ترکیه تحویل ندهد، این بدین معنی است که ترکیه را فدای "تروریسم" کرده است.

به گزارش ایسنا، بکر بوزداغ، وزیر دادگستری ترکیه درگفت و گو با خبرگزاری آناتولی با اشاره به حضور میلیونی مردم در روزهای پس از کودتا در سراسر ترکیه گفت: 15 ژوئیه و  7 اوت برای ترکیه به معنای این است، که ملت به انجام هرگونه تلاشی علیه دموکراسی اجازه نخواهند داد.

وی درباره استرداد فتح‌الله گولن، روحانی در تبعید ترکیه نیز گفت: در تمام اسناد فراهم شده ، این مسئله کاملا آشکار است که فتح الله گولن در پشت پرده این کودتا قرار داشته است. اگر علیه اوباما یک طرح سوءقصد برنامه ریزی شود، پنتاگون مورد بمباران قرار گیرد، رییس ستاد مشترک آمریکا به گروگان گرفته شود، علیه مردم با تانک حمله کنند و اگر رهبر همه این اتفاقات در آمریکا بیفتد و ترکیه در برابر درخواست آمریکا بگوید که باید در درجه اول دلایل را بررسی کنیم، آیا این موضوع باعث خشنودی مردم و دولت آمریکا خواهد شد؟ اگر این استرداد انجام نشود، تاثیرات منفی بر روابط دو کشور خواهد گذاشت.

وی ادامه داد: ذهنیت حامیان فتح الله گولن ، با داعش و پ.ک.ک یکی است. هر گونه ساختار غیرشفاف، برای هرکس می‌تواند تهدیدآمیز باشد.

وزیر دادگستری ترکیه اضافه کرد: در حال حاضر حدود 16 هزار تن دستگیر شده‌اند، شش هزار تن تحت بازداشت قرار دارند، 7 هزار تن هم تحت نظارت دادگاه آزاد شده‌اند. ممکن است افراد جدیدی نیز بازداشت شوند اما اخبار شکنجه بازداشت شدگان

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------