آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اشاره دوباره زلنسکی به احتمال مذاکره با روسیه

ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک…

گزارش المانیتور از هویت رهبر گروه تروریستی جبهه النصره



 اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل ,ابومحمد الجولانی

گزارش المانیتور از هویت رهبر گروه تروریستی جبهه النصره؛
ابومحمد الجولانی کیست؟ / او دانشجوی اخراجی رشته رسانه دانشگاه دمشق است

  المانیتور نوشت: شلال و عامر باور نمی کردند سوپر مارکتي در کنار مسجد الاکرم در حاشیه دمشق که بیش از ده سال پیش در آن کار می کردند به خانواده مردی تعلق داشته باشد که امروز به عنوان رهبر جبهه النصره، ابومحمد الجولانی تعلق داشته باشد.

به گزارش  انتخاب ، 28 جولای، زمانی که ابو محمد الجولانی ، رهبر جبهه فتح الشام در شبکه الجزيره بدون روبند ظاهر شد، داستان های مختلفی در باره ریشه او در سوریه مطرح شد. در حالی که برخی می گفتند او اهل دیر الزور است، دیگران می گفتند او اهل دمشق است. هنوز برخی می گویند او اهل درعا است؛ اما زمانی که چهره اش دیده شد؛ شلال و عامر تایید کردند که اسم واقعي الجولانی، احمد حسین الشارع است. کسی که اصالتا اهل درعا است اما در دمشق زندگی می کند.

شلال سالهای 2003 و 2004 در سوپر مارکتی که به خانواده شارع که بعدها به نام جولانی معروف شد تعلق داشت کار می کرد.

بر اساس گفته های شلال، زمانی کهسال 2003 شارع از جهاد عراق برگشت هر زمان برادرش جمال که سوپر مارکت را ميگرداند سرش شلوغ بود؛ سری به سوپر مارکت میزد. شارع همواره تنها و افسرده بود . او زیاد بافرهنگ و درگیر سیاست به نظر نمی رسید. حتی زمانی که کردها به سوپر مارکت می آمدند و شروع به بحث میکردند او در این بحثها شرکت نمی کرد.

شلال گفت: اگر بر اساس چهره بخواهم قضاوت کنم، شارع آدم مذهبی ای به نظر می رسید . او لباس بلند می پوشید و آستينش را دو بار بالا میزد و شلوار کوتاه پا میکرد و ریش روشنی داشت.

طبقه اول سوپر مارکت بسیار بزرگ و اندازه چهار تا اتاق بود که تقریبا بیست نفر در آن کار میکردند و در یک منطقه حساس در دمشق قرار داشت جایی که تمهیدات امنیتی سختی در نظر گرفته می شد چرا که سفارت خانه ها، خانه افسران سوری و بازيگران در اطرافش قرار داشتند.

مرد جوانی که جولانی را در سفر هایش در جهاد عراق سال 2003 همراهي میکردند نیز در این سوپر مارکت کار میکرد که در این گزارش او راتحت عنوان "حماد" خطاب می کنیم.

شلال میگفت حماد مي گفته جولانی از دانشگاه دمشق زمانی که سال اول مقطع لیسانس در رشته رسانه بود اخراج شده است . شلال و عامر گفتتد اخراج او از دانشگاه به نظر هیچ ربطی به ایدئولوژی یا سفر او به عراق نداشته اما آنها دلیل اصلی این اخراج را نمي دانستند . در آن زمان جولانی به همراه گروهی از مردان در عراق دستگیر شد و ماه ها بعد به دولت سوریه تحویل داده شدند.

المانيتور با فردی که برای جبهه النصره برای مدت کوتاهی کار می کرده و سه سال پیش، از این گروه جدا شده است مصاحبه ای داشت . این فرد الان خارج از سوریه زندگی می کند .در این گزارش او را "عدنان" خطاب می کنند. او با جولانی در دمشق سه بار ملاقات کرده است .

عدنان به المانيتور گفته در زمان بازگشتش از عراق به سوریه به عنوان هماهنگ کننده گروهی که مسئولیت قاچاق مجاهدين به سوریه را داشتند کار می کرد . شغل جولانی در آن زمان فرستادن مجاهدین از ديرالزور و الحسکه به عراق و در اختیار قرار دادن خانه امن و خدمات غذایی به آنها بوده است.

عامر به المانيتور گفته است که : خانواده جولانی از سال 2004 خبری از او ندارند و والدین او معتقدند او احتمالا در حلب است.

شلال گفت: حماد به او گفته آنها برای کمک به محمد قول آغاسی و ابو القعقاع  که به عنوان وکیل مدافع اسلام گرایان و واعظ در حلب در سال 2001 حضور داشت و متهم به فرستادن مجاهدین به عراق است به آنجا رفته اند. گفته می شود ابو القعقاع ذر سال 2007 به ضرب گلوله کشته شده است.

شلال در مورد حماد ادامه داد: ما حدود 60 نفر در دمشق بودیم که در خلال حمله سال 2003 به عراق به بهانه سفر به عراق (به عنوان پوشش هدف جهاد در عراق ) با هم دیدار کردیم. بعد شناسنامه های ما در پاکت هایی آماده شد و پاکت ها به شیخ داده شد (که همان ابو القعقاع باشد ) سپس سوار اتوبوس توریستی به مقصد ابو کمال در اطراف دیر الزور شدیم . با ما افرادی بودند که با نیروهای امنیتی سوریه و گارد مرزی ارتباط بر قرار میکردند (که به الحجانه شناخته میشدند ) و راه را به سمت عراق برای ما باز میکردند .

عدنان، کسی که به جبهه النصره نزدیک بود، از سال 2005 تا سال 2011 یه جرم عضویت در گروه های تروریستی در دمشق بازداشت شد .

با شروع بحران سوریه در 2011 او آزاد شد . عدنان گفت که جولاني و گروه او بخشی از هسته اصلی جند الشام در سال 2003 بوده اند و جولاني را به عنوان کسی که با فرهنگ و متعهد بود معرفی کرد.

عدنان این فرضیه را که جولاني در زندان دمشق بوده است را رد کرد و گفت: یک نفر از افراد جولاني در زندان با ما بود و آنها به ما گفته بودند جولاني سوریه را در سال 2006 به مقصد عراق ترک کرده است.

او اضافه کرد: یکی از اعضای گروه جولاني در زندان به نام عامر الساليمه که در بحران سوریه جنبش مثتی الاسلامی را در درعا تشکیل داد در آخرین درگیری سال گذشته کشته شد . برادر سلیمه بلافاصله رئیس جنبش شد .

بر اساس گفته های عدنان در اواخر سال 2011 جولاني با همراهانش در سوریه هسته ای متشکل از شش نفر تشکیل داد: چهار سوری و دو عراقی که این هسته را با ریاست جولاني تشکیل دادند بعدها جبهه النصره را در دمشق شکل دادند و اولین بیانیه گروه در سال 2012 منتشر شد .

شلال گفت که جولاني بعضی وقت ها به مسجد میرفت و دروس مذهبی را در مدرسه ای که کودکان محقق سنی، محمد سید رمضان البوتي درس میخوانند درس میداد.او گفت خانواده البوتي با خانواده جولاني روابط خوبی داشتند و این خانواده یعنی البوتي ها با معاون رئیس جمهور فاروغ الشارع نسبت دارند.

بر اساس گفته های عامر، شارع (یا همان جولاني) چهار برادر دارد : جمال الشارع (کسی که سوپر مارکت را می گرداند ) ، علی الشارع کسی که در دانشگاه هنر دمشق تدریس میکند ، یک برادر که در ارتش خدمت میکند و برادری که در عربستان زندگی میکند. شلال و عامر از دو برادر آخری هیچ اطلاعاتی نداشتند.

عامر عکس های درز کرده در سال 2014 از جولاني را رد کرد و گفت مردی که در تلویزیون در 28 جولای حاضر شد و خود را رهبر جبهه النصره معرفی کرد قطعا احمد الشارع است .

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------