بازداشت 4دیپلمات‌ترکیه درعربستان



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل, ترکی

کنسول ترکیه در جده از بازداشت چهار کارمند سفارتخانه و کنسولگری این کشور به اتهام دست داشتن در کودتای نافرجام اخیر خبر داد.

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، فکرت اوزر، کنسول ترکیه در جده اعلام کرد، مسئولان آنکارا چهار تن از کارمندان سفارت در ریاض و کنسولگری ترکیه در جده را به اتهام حمایت‌ از کودتاچیان احضار و بازداشت کردند.

اوزر در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: وزارت خارجه ترکیه اطلاعاتی از کارمندان سفارت و کنسولگری در عربستان مبنی بر تلاش‌ برای کودتا علیه دولت در اختیار داشت و پس از احضار آنها را بازداشت کرد.

کنسول ترکیه تاکید کرد همه نهادها و موسسات دولتی ترکیه در حال حاضر به صورتی یکپارچه فعالیت‌های خود را از سرگرفته‌اند و مرکز امور مذهبی ترکیه نیز دو روز گذشته در نشست‌های که داشت، فعالیت‌های فتح الله گولن را "باطل" خواند.

اوزر افزود: کودتاچیان لیستی از اسامی تمامی چهره‌های دولتی که قصد داشتند پس از اجرای کودتا در سمت‌های دولتی تعیین کنند، آماده کرده بودند و البته کودتا موفق نشد و این لیست به مسئولان دولت آنکارا در شناسایی این افراد کمک کرد و تحقیقات از آنها برای صدور مجازات‌های لازم آغاز شد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------