جنبش فتح الله گولن چگونه اعضای خود را مجبور به ازدواج درون گروهی می کند؟



  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل, فتح الله گولن

گزارش مفصل روزنامه حریت از اعترافات یک سرهنگ ارتش علیه گولنیست ها؛
جنبش فتح الله گولن چگونه اعضای خود را مجبور به ازدواج درون گروهی می کند؟

 روزنامه حریت نوشت: سرهنگ گوخان اسکي که به ارتباط با جنبش گولنيست ها اعتراف کرده است، پرده از متد ازدواج درون تشکیلاتی پیروان این فرقه برداشته است.

به گزارش  انتخاب ، این ازدواج ها در درون تشکیلات برای اطمینان از حفظ پیروان و از طریق نگه داشتن عکس زنان واجد شرایط و تنظیم جلسات بین طرف های علاقه مند شکل ميگیرد. 

اسکي در جریان اعترافات خود گفته عکس حدود سی زن به او نشان داده شده و او با ده نفر آنها دیدار داشته است.

اسکی در جلسه اعترافاتش به پلیس گفت: "برادران" عکس پورتره زنان را در خانه هایشان نگه می دارند.

او به "برادران" و "خواهرانی" که درون جنبش دارای رتبه در سلسله مراتب گولنيست هستند اشاره می کرد.

اسکی گفت: آنها عکس تمام قد و همچنین اطلاعاتی درباره نام، محل تولد، قد، وزن، اينکه آیا او سیگار میکشد یا نه و اینکه آیا عینک یا روسری دارند یا نه را نیز دارند.

او گفته است در صورتی که انتخاب هاي افراد از سوی مافوق در جنبش تایید نشود باید مجددا وارد فرآیند شوند.

بر اساس اعترافات او، اسکی علی رغم اعتراض مافوق هایش با یک نفر ازدواج کرده اما در سال 2010 طلاق گرفته است. او بعدها مجددا با یک خانم دیگر نامزد شده که از اعضای سازمان نبوده و جنبش را «سازمان تروریستی فتح الله گولنیست» مي ناميده و در پی آن سازمان شروع به معرفی زنان گروه به او کرده است.

اسکی گفت: این فرقه سی زن را به من نشان داد تا نامزدم را ترک کنم و با یکی از آنها ازدواج کنم . من ده نفر را از این طریق ملاقات کردم. برادر ها این دیدارها را در خانه های سازمان ترتیب م یدادند.

او افزود که هر یک از طرفین با اسم مستعارشان در یک ديدار 15 دقیقه اي که در آن یکی از برادر ها و خواهرها نیز حضور داشتند به هم معرفی می شدند.

بعد از 15 دقیقه هر یک از طرفین نظراتش را به برادر و خواهر حاضر اطلاع می داد.  اگر هر دو طرف موافق بودند، یک دیدار دو نفره با درهای باز برای یک ساعت ترتیب داده می شد که جتی در این یک ساعت و دیدار دو نفره نیز طرفین حق نداشتند اطلاعات ارتباطی رد و بدل کنتد. برنامه دیدار دوم برای هفته بعد ترتیب داده میشد.

اسگی ادامه داد: آنها دوبار برای من دیدار دوم ترتیب دادند، اما هرگز من به این دیدار نرفتم. من نمی خواستم با یکی از افراد فرقه ازدواج کنم چرا که فکر میکنم ازدواج من باید یک امر خصوصی باشد و در این صورت هیچ حریم خصوصی ای وجود نداشت.

اسکی که نام مستعار او "صالح" بوده است قبلا به وجود شنود در اتاقهولوسکي آکار، رییس ستاد کل اعتراف کرده یود.

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------