آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پارلمان بریتانیا لایحه انتقال پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

پارلمان بریتانیا با تصویب لایحه انتقال پناهجویان از این کشور به رواندا، مسیر قانونی برای این اقدام را هموار کرد. ریشی سوناک، نخست‌وزیر…

روسیه روزی ۳ ساعت عملیات نظامی در اطراف حلب را متوقف می‌کند



  اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل, وزارت دفاع روسیه

روسیه اعلام کرد که از امروز (پنج‌شنبه) روزانه به مدت سه ساعت عملیات نظامی خود را در اطراف حلب متوقف خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این تصمیم، به منظور ایجاد فرصت برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم محاصره شده حلب اجرا خواهد شد.

ژنرال سرگئی رودسکوی، فرمانده عملیات در ستاد ارتش روسیه به خبرنگاران گفت:‌ برای تضمین سلامت تمامی کاروان‌های بشردوستانه عازم حلب این دوره‌های آتش‌بس انسانی از ساعت ۱۰ تا یک به وقت محلی از امروز (پنجشنبه) آغاز خواهد شد و در جریان آن تمامی درگیری‌ها، حملات هوایی و توپخانه‌ای متوقف خواهد شد.

این آتش‌بس انسانی امروز از ساعت بین هفت تا ۱۰ صبح به وقت گیرینویچ آغاز می‌شود اما رودسکوی تعیین نکرد که چند رو ادامه خواهد داشت.

رودسکوی تاکید کرد که بیش از ۱۰۰۰ تن و حدود ۲۰۰۰ تن در صف گروه‌های شورشی طی چند روز گذشته در جنوب غرب حلب به ترتیب کشته و زخمی شده‌اند.

وی تصریح کرد که مسیری به سمت منطقه‌ای در شمال حلب از طریق جاده کاستیلو جهت تضمین سلامت ارسال کمک‌های غذایی و دارویی و غیره به مناطق غرب و شرق حلب باز شده است.

رودسکوی افزود: ما از پیشنهاد سازمان ملل جهت نظارت مشترک بر امدادرسانی‌ها به ساکنان حلب از طریق کاستیلو حمایت می‌کنیم.

این در حالی است که سازمان ملل به اعلام این آتش‌بس در اطراف حلب به مدت سه ساعت در روز اعتراض کرده و گفته است:‌ این مهلت برای پاسخگویی به تمامی نیازهای ساکنان حلب ناکافی است.

استفان اوبراین، معاون بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در امور انسانی گفت:‌ پاسخگویی به این همه نیاز، نیاز به دو گذرگاه دارد و ما نیاز به ۴۸ ساعت زمان برای وارد کردن تمای کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه داریم.

اوبراین تاکید کرد که به طور کامل در جریان پیشنهاد روسیه قرار نگرفته درحالی که مسائل لجستیکی پیچیده‌ای مانع از رسیدگی به وضعیت ساکنان حلب می‌شود که باید حل شود به ویژه که باید فرصت کافی به راننده‌های کامیون‌ها برای ورود به شهر و خروج از آن در امنیت کامل داده شود.

معاون بان کی مون تصریح کرد: وقتی به ما سه ساعت پیشنهاد شده باید این سوال را از خود بپرسیم آیا امکان امدادرسانی ظرف سه ساعت وجود دارد یا تنها می‌توانیم به بخش اندکی از نیازها پاسخ دهیم؟

پیش از این سازمان ملل متحد خواهان آتش‌بس فوری برای ارائه کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم و تعمیر شبکه‌های آب‌رسانی و توزیع برق شد.

این سازمان اعلام کرده است که دلیل عدم دسترسی مردم حلب به آب و برق، درگیری‌های شدیدی است که میان نیروهای دولت سوریه و مخالفان در جریان است.

سازمان ملل متحد هشدار داده است که بیش از دو میلیون تن از ساکنان شهر حلب در سوریه به آب آشامیدنی و برق دسترسی ندارند.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------