آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اشاره دوباره زلنسکی به احتمال مذاکره با روسیه

ارتش ایالات متحده آمریکا می‌گوید برای اولین بار یک هواپیمای نظامی تحت کنترل هوش مصنوعی در یک نبرد هوایی در مقابل جنگنده‌ای به خلبانی یک…

هدف بعدی داعش، کدام کشور است؟/ برآورد هزینه عملیات در عراق و سوریه برای آمریکا و انگلیس



  کیوسک بین‌المللی

موافقت روسیه با برقراری آتش بس محدود روزانه در حلب سوریه، برآورد هزینه مبارزه با داعش برای آمریکا و انگلیس، تلاش داعش برای گسترش دامنه عملیات های خود، ادامه روند عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم اسرائیل و موضع گیری های متقابل کلینتون و ترامپ علیه یکدیگر، از جمله موضوعاتی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است.

به گزارش «تابناک»، موافقت روسیه با برقراری آتش بس محدود روزانه در حلب سوریه، از جمله مهمترین موضوعاتی است که از روز گذشته تاکنون مورد توجه مطبوعات و رسانه های بین المللی قرار گرفته است. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، روسیه اعلام کرده که از امروز، روزانه 3 ساعت آتش بس در حلب برقرار خواهد شد تا فرصتی برای ارائه کمک های بشردوستانه به مردم محاصره شده در این شهر، فراهم شود. ژنرال سرگئی رودسکوی، فرمانده عملیات در ستاد ارتش روسیه به خبرنگاران گفت:‌ «برای تضمین سلامت تمامی کاروان‌های بشردوستانه عازم حلب، این دوره‌های آتش‌بس انسانی از ساعت ۱۰ تا یک به وقت محلی از امروز آغاز خواهد شد و در جریان آن، تمامی درگیری‌ها، حملات هوایی و توپخانه‌ای متوقف خواهد شد». این در حالی است که سازمان ملل به این نوع اعلام آتش بس اعتراض کرده و گفته این مهلت برای پاسخگویی به تمامی نیازهای ساکنان حلب کافی نیست.

در همین حال، بنا بر جدیدترین برآوردها، قرار نیست نبرد با گروه تروریستی داعش، به این زودی ها به شکست این گروه منجر شود. سایت شبکه خبری «اسکای نیوز» در گزارشی با بیان اینکه جنگ علیه داعش به زودی منجر به شکست کامل این گروه تروریستی نخواهد شد، اشاره کرده که این نبرد تاکنون برای آمریکا 8.4 میلیارد دلار و برای انگلیس 365 میلیون دلار هزینه دربر داشته است. اسکای نیوز با بیان اینکه اوضاع سوریه به شدت به هم ریخته است، افزود طی 24 ماه گذشته هیچ پیشرفت جدی در جنگ علیه داعش در سوریه صورت نگرفته است. این در حالی است که طی دو سال گذشته در جریان 14 هزار حمله هوایی علیه مواضع داعش در سوریه و عراق، 26 هزار هدف تخریب و یا از بین رفته اند که این حملات بالغ بر 8.4 میلیارد دلار برای آمریکا و 365 میلیون دلار برای انگلیس هزینه دربر داشته است.

همزمان، داعش در پی توسعه بیش از پیش دامنه فعالیت و عملیات های خود نیز هست. به نوشته «دیلی استار»، اسپانیا هدف جدیدی است که این گروه تروریستی برای انجام عملیات انتخاب کرده و برای آن فراخوان داده است. داعش از عوامل تروریستی خود خواسته مکان‌های گردشگری پر رفت و آمد در کشور اسپانیا را که از جمله مقاصد محبوب توریست‌های انگلیسی در تعطیلات است، هدف حمله قرار دهند. به دنبال این هشدار گروه تروریستی داعش کشتی‌ها و هواپیماهای تفریحی، سواحل، کلوپ‌ها، سینماها، کافه‌ها و بارها در اسپانیا از جمله در مناطق ساحلی، با تهدید حملات تروریست های الهام گرفته از داعش، روبه رو هستند. تهدید داعش برای حمله به این اماکن توریستی در یک مقاله منتشر شده از سوی  «الوفاء »، یک شرکت رسانه‌ای وابسته به داعش، مطرح شده است.

ادامه تلاش های رژیم اسرائیل و برخی کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با یکدیگر، موضوعی است که مورد توجه «فایننشال تایمز» قرار گرفته است. این روزنامه به نقل از برخی منابع سیاسی عالیرتبه در تل آویو می نویسد کابینه راستگرای رژیم اسرائیل به نخست وزیری بنیامین نتانیاهو، تحرکات دیپلماتیک برای یافتن منافع مشترک راهبردی با کشورهای عربی، آفریقایی و اروپایی را آغاز کرده است. در پرتو نگرانی کشورهای به اصطلاح «میانه رو» عربی از نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه و وجود درگیری ها در سوریه، عراق و یمن، رژیم اسرائیل مذاکرات سری با کشورهای عربی درباره مسائل امنیتی را آغاز کرده است. دوری گولد، مدیر کل وزارت خارجه رژیم اسرائیل مدعی شده کشورهای عربی از این منظر خاورمیانه را همانند این رژیم می بینند.

در مطلبی درباره انتخابات آمریکا، خبرگزاری «آسوشیتدپرس» اظهارات هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات ها را بازتاب داده که از عدم شایستگی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواهان برای رسیدن به ریاست جمهوری آمریکا سخن گفته است. کلینتون گفته: «اجازه دهید در اینجا درباره اختلاف مهمی که بین من و رقیبم وجود دارد، مطلبی را بیان کنم. موضوع سخنان در بین است. اگر شما برای رسیدن به مقام ریاست جمهوری آمریکا تلاش می کنید و یا اینکه رئیس جمهور آمریکا هستید،سخنان می توانند تبعات مهمی به همراه داشته باشند.دیروز شاهد آن بودیم که دونالد ترامپ با سخنانش از خطوطی عبور کرد. ما شاهد اظهارات بی رحمانه وی نسبت به خانواده های گروه گلداستار بودیم. ما شاهد پیشنهاد یکباره  وی درباره اینکه کشورهای بیشتری باید سلاح اتمی داشته باشند،بودیم. ما حالا شاهد اظهارات وی درباره خشونت گرایی هستیم».

در مقابل، ترامپ در جدیدترین اظهارنظر خود، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا را به بنیان گذاری گروه تروریستی داعش متهم کرده است. به نوشته خبرگزاری فرانسه، ترامپ خطاب به هوادارانش در شهر فونت لودردل ایالت فلوریدا گفت: «این گروه به رئیس جمهور اوباما احترام می گذارد». این مالک بزرگ املاک و مستغلات که خود را نامزد ریاست جمهوری کرده است در باره اوباما گفت: «وی بنیانگذار داعش است». وی در ادامه سخنانش به انتقاد از رقیب دمکرات خود برای راهیابی به کاخ سفید پرداخت. ترامپ در ادامه اظهاراتش افزود: «من خواهم گفت که هیلاری کلینتون 'بد قواره' بنیانگذار مشترک داعش است».

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------