آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

پنتاگون: سلاح آمریکایی به دست داعش افغانستان افتاد (+عکس)



  اخباربین الملل  ,خبرهای   بین الملل , داعش

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که نیروهای آمریکایی، با ترک یکی از مواضع خود در افغانستان، در پی حمله اعضای گروه دولت اسلامی موسوم به داعش، اسلحه خود را هم رها کردند؛ مساله‌ای که باعث شد داعش این اسلحه را تصاحب کند و تصاویر آن را پخش کند.

به گزارش العربیه، در این حمله، شماری از نیروهای آمریکایی زخمی شدند.
 
سی ان ان نوشت: چارز کلیولند سخنگوی رسمی ائتلاف بین‌الملل علیه داعش اعلام کرد که روز ۲۵ ژوئیه گذشته، نیروهای آمریکایی در شرق افغانستان، در معرض حمله داعش قرار گرفتند؛ رویدادی که آن‌ها را مجبور به ترک مواضع خود و ترک مقادیری اسلحه کرد که به دست گروه داعش افتاد. این گروه نیز عکس‌هایی از این اسلحه را در اینترنت پخش کرد.
 
نیروهای آمریکایی در افغانستان، شامل نیروهایی ویژه برای جنگ با گروه داعش هم می‌شود. زخمی شدگان ارتش آمریکا پس از این حمله، به «مکانی امن» منتقل شدند.
 
کلیولند تاکید کرد که برای دور کردن اسلحه از دست گروه داعش نمی‌شد با جان سربازان بازی کرد.
 
حمله داعش به پایگاهی به نام «پایگاه تجمع زخمی‌ها» روی داد که نیروهای آمریکایی آن را برپا کرده بودند. هدف از برپایی این پایگاه، جمع کردن زخمی‌های درگیری‌ها در آن به منظور انتقال آن‌ها به بیمارستان است. این پایگاه اما در معرض آتشبار سنگین شبه‌نظامیان داعش قرار گرفت.
 
البته به نظر می‌رسد نیروهای آمریکایی، انتقام این حمله را گرفتند. ژنرال جان نیکلسون فرمانده نیروهای آمریکایی و نیروهای ناتو در افغانستان، چهارشنبه ۱۰ اوت، از کشته شدن دستکم ۳۰۰ تن از شبه‌نظامیان داعش در افغانستان در عملیات دو هفته پیش خبر داد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------