درخواست تجدیدنظر در مجازات فرمانده آمریکایی متجاوز به آب‌های خلیج فارس



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,تفنگداران آمریکایی

فرمانده تفنگداران آمریکایی متجاوز به آب‌های ایران در خلیج فارس خواستار تجدیدنظر در مجازاتش شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب‌سایت «میلیتاری»، «دیوید نارتکر،» فرمانده تفنگداران آمریکایی که در ماه ژانویه به آب‌های ایران در خلیج فارس تجاوز کردند، پس از بازداشت در مقابل دوربین از این عمل تفنگداران عذرخواهی کرد. مقامات آمریکایی اعلام کردند نارتکر مجازات خواهد شد؛ اما وی به این تصمیم اعتراض و درخواست تجدیدنظر در مجازاتش را مطرح کرد.

تحقیقات نشان می‌دهد نارتکر که فرمانده گروه 10 نفره تفنگداران بود، قادر به گرفتن تصمیمی قاطع نبوده است. وی همچنین به دلیل عذرخواهی از ایران بازخواست می‌شود. وی در فیلم مذکور گفته بود: «ما عذرخواهی می‌کنیم و مقصر هستیم.»

مجازاتی که برای نارتکر در نظر گرفته شده هنوز مشخص نیست. درخواست تجدید نظر در این مجازات در حال بررسی است و در 30 روز آینده مشخص می‌شود. به گفته مقامات مربوطه: «شاید مجازات نارتکر را کاهش دهند یا از آن صرف نظر شود؛ اما این مجازات هرگز سختتر نخواهد شد.»

در تحقیقات به کم‌تجربه بودن نارتکر اشاره شده و مسئولان انتخاب وی در این سمت را اشتباه دانسته‌اند. به گفته مقامات آمریکایی دست‌کم 3 افسر فرمانده در ارتباط با این موضوع از سمت خود عزل شده‌اند. چندین عضو دیگر نیز نامه‌های توبیخ دریافت کرده‌اند.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------