۲۱ مصدوم در بمب‌گذاری مرکز گردشگری تایلند



  اخباربین الملل,  خبرهای  بین الملل,انفجار در  تایلند

تعداد مصدمان دو بمبی که پنجشنبه شب در 'هوا هین' یک مرکز گردشگری و شلوغ تایلند منفجر شد به 21 تن افزایش یافت.

به گزارش ایرنا ، انفجار دو بمب با فاصله زمانی نزدیک به 30 دقیقه از یکدیگر رخ داد و در نتیجه یک نفر کشته و 21 نفر دیگر مصدوم شدند.
 
تارنمای روزنامه 'نیشن' روز جمعه اعلام کرد 10 نفر از مصدمان این دو انفجار که در آستانه تعطیلات آخر هفته و طولانی به مناسبت تولد ملکه تایلند و روز مادر در این کشور انجام شد، خارجی و 11 نفر دیگر شهروند تایلند بودند.
 
این دو انفجار با فاصله 50 متر از یکدیگر و در نزدیکی ایستگاه پلیس 'هوا هین' و معبد منطقه رخ داد.
 
یک نفر کشته از شهروندان تایلند بوده که براثر جراحات وارده پس از انتقال به بیمارستان درگذشت.
 
یکی از ساکنان محلی به پلیس تایلند، گفته است دو خارجی سوار بر موتورسیکلت را مدت کوتاهی پیش از انفجار مشاهده کرده که در منطقه پرسه می زدند. پلیس نیز فیلم دوربین های امنیتی را بررسی و دو مرد موتورسیکلت سوار را شناسایی کرده است.
 
یک منبع پلیس، گفت دو مرد از یکی از استان های جنوبی تایلند را نیز در ارتباط با این انفجارها و برای بازجویی بازداشت کرده است. این مناطق تایلند شاهد ناآرامی هایی است و گروهی از مسلمانان برای استقلال عملیات مسلحانه انجام می دهند.
وضعیت سه نفر از مصدومان وخیم گزارش شده است.
 
انفجارهای 'هوا هین' تنها چند روز قبل از یکمین سالگرد بمب گذاری در معبد 'اراوان' بانکوک پایتخت تایلند که 26 مرداد ماه سال گذشته اتفاق افتاد و براثر آن 20 نفر از جمله چند خارجی کشته شدند، روی داد.
 
انفجار بمب در تایلند به ویژه در مناطق جنوبی که از شورش هایی برای استقلال طلبی رنج می برد سابقه دارد و در طول سال چند انفجار در این کشور روی می دهد.
 
شنبه گذشته در آستانه همه پرسی قانون اساسی چند انفجار در این منطقه روی داد که کشته به همراه نداشت، اما با این انفجارها دکل های برق قطع و در برق رسانی این مناطق اختلال ایجاد شد.
 
انفجاری نیز ماه جاری میلادی در یک بازار خیابان 'ترانگ' اتفاق افتاد که در نتیجه یک فروشنده مرد کشته و دستکم 5 نفر زخمی شدند.
 
یک خودروی بمب گذاری شده نیز فوریه امسال بیرون یک پاسگاه پلیس در جنوب تایلند منفجر و دستکم 7 نفر زخمی شدند.
 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------