آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

نیروی سوم در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا کیست؟



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل, انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا همیشه حول دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه متمرکز بوده اما گهگاه نیروهای سومی نیز وارد رقابت‌ها می‌شوند، در دور گذشته نامزد حزب لیبرترین بیش از یک میلیون رأی بدست آورد.

به گزارش تسنیم، گری ایرل جانسون (1953) یک سیاستمدار آمریکایی  و نامزد حزب لیبرترین برای انتخابات ریاست‌جمهوری در سال 2016 است. وی از سال 1995 تا 2003 به عنوان فرماندار ایالات نیومکزیکو از حزب جمهوری‌خواه فعالیت کرد.

جانسون در انتخابات سال 2012، پس از اینکه در انتخابات درون حزبی جمهوری‌خواهان شکست خورد، از حزب لیبرترین کاندیدای ریاست جمهوری شد. وی توانست 0.99 درصد آراء، یعنی 1.27 میلیون رأی، را به خود اختصاص دهد که رکوردی در تاریخ حزب لیبرترین آمریکا بود.

جانسون در 6 ژانویه 2016، کاندیداتوری خود برای نامزدی حزب لیببرترین را اعلام کرد و در ماه می ویلیام ولد، فرمانداری جمهوری‌خواه پیشین ماساچوست، را به عنوان معاون خود برگزید. جانسون در 29 می 2016 توانست پیروز رقابت درون حزبی برای نامزدی لیبرترین‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری شود.

  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل, انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا


دیدگاه‌های سیاسی و اقتصادی جانسون
جانسون به حمایت از فلسفه دولت محدود و نیز لیبرالیسم کلاسیک مشهور است. دیدگاه‌های وی از نظر مالی محافظه‌کارانه، حامی آزادی‌های مدنی، مخالف مداخله‌گرایی و بالاخص مخالف حضور نظامی و نیز جنگ‌های خارجی است.

جانسون معتقد است که «دولت باید از ارزش افراد و آزادی‌های مدنی آنها حفاظت کند» و «در زندگی خصوصی شهروندان بدون دلیل دخالت نکند. آزادی فردی و رهایی از کنترل یا قانونگذاری دولتی غیرضروری باید به افراد مطیع قانون اجازه دهد امیال خود را تا زمانی که به دیگران آسیب نمی‌رساند، تعقیب کنند.»

جانسون اعتقاد دارد که نقش دولت «مراقبت از ما در برابر افرادری است که ممکن است به ما آسیب بزنند» اما «باید بیشتر اوقات از زندگی ما خارج باشد.» می‌گوید: «آزادی‌های مدنی ما در حال فرسایش هستند» و آمریکایی‌ها «از آزادی‌های مدنی‌شان به نام ترس چشم می‌پوشند.»

  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل, انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

 
جانسون از بازارهای آزاد و اقتصاد کاپیتالیستی بازار آزاد حمایت می‌کند. وی می‌گوید: «بازارهای آزاد و دولت محدود بنیان شکوفایی و رونق هستند.» وی اعتقاد دارد که دولت باید با اجازه به کسب‌وکار بری رقابت بدون محدودیت،‌ بازار ازاد را تقویت کند. وی با کمک‌های دولت به کسب‌وکار مخالف بوده و اعتقاد دارد که آنها به غلط «برنده‌ها و بازنده‌ها را تعیین می‌کنند.» این وظیفه مصرف‌کنندگان است نه دولت.

نیروهای نظامی و سیاست خارجی
جانسون اعتقاد دارد که بزرگترین تهدید پیش روی آمریکا این است که «ما ورشکست شده‌ایم.» وی در بودجه متوازنی که پیشنهاد داده بودجه نیروهای نظامی را 43 درصد کاهش داده و به جای تهاجم بر دفاع متمرکز کرده است. وی می‌گوید: «زمانی که درباره 43 درصد کاهش در هزینه‌های نظامی سخن می‌گویید، یعنی سطح بودجه را به سال 2003 برمی‌گردانید. این پایان جهان نیست.»

جانسون می‌گوید آمریکا «باید تنها به عنوان آخرین گزینه و بر مبنای قانون اساسی به نیروی نظامی متوسل شود.» وی اعتقاد دارد که تداوم حضور نظامی آمریکا در اروپا،‌ ژاپن و در کره جنوبی باید دستکم 43 درصد کاهش یابد و اینکه آمریکا باید به مداخله نظامی در افغانستان فورا پایان دهد. در زمان جنگ عراق، جانسون خواهان پایان مداخله نظامی آمریکا در عراق و لیبی شد. وی پیشنهاد کاهش پرسنل نظامی و غیرنظامی، تحقیق و توسعه، اطلاعات و تسلیحات هسته‌ای را داد.

  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل, انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

 با این حال برخی اظهارات وی تعهدش به عدم مداخله را زیر سؤال می‌برد. وی در آوریل 2012 در مصاحبه‌ای با نشریه «دیلی‌کالر» گفت که حامی کاهش نیروهای آمریکایی در اروپا و آسیای شرقی است اما نه لزوما در خاورمیانه. وی همچنین بر اظهاراتش در «ویکلی‌استاندارد» مبنی بر اینکه از اعلان جنگ به دلایل بشردوستانه حمایت می‌کند، تأکید کرد.

جانسون همچنین گفت اگرچه اعتقاد دارد حملات با پهپادها دشمنان بیشتری نسبت به آنچه می‌کشند، پدید می‌آورند اما لزوما حملات پهپادها در پاکستان و یمن را متوقف نکرده و تمام گزینه‌ها را بر روی میز نگه خواهد داشت.

افغانستان
جانسون در ابتدا از جنگ افغانستان به عنوان واکنشی به حملات 11 سپتامبر دفاع کرده و گفت: «به ما حمله شد، ما نیز حمله کردیم.» با این حال وی با تداوم مداخله در افغانستان مخالفت کرده و اظهار داشت که «پس از شش ماه حضور در افغانستان فکر می‌کنم که القاعده را به کلی نابود کردیم.»

وی همچنین اعتقاد داشت که آمریکا «نباید برای ساختن پل‌ها، جاده‌ها، مدارس و دیگر زیرساخت‌ها در کشورهای خارجی پول قرض کند، آن هم در زمانی که چنین کمکی در داخل کشور مورد نیاز است. کمک‌های خارجی غیرنظامی به اقصی‌نقاط جهان چیزی نیست که اکنون توان آن را داشته باشیم.»

جانسون در آوریل 2012 به «دیلی‌کالر» گفت که اگرچه نیروها را از افغانستان بیرون خواهد کشید اما گزینه ایجاد یک پایگاه نظامی را در این کشور کنار نمی‌گذارد.

  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل, انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

عراق
جانسون از همان ابتدا با جنگ عراق مخالف بود و خواهان پایان حضور آمریکا در این کشور شد. وی گفت از آنجایی که «صدام حسین تقریبا هشت سال است که از قدرت ساقط شده» سربازان آمریکایی «باید عراق را ترک کنند تا این کشور فرصت داشته باشد یکی از اعضای مسؤولیت پذیر جامعه جهانی باشد.»

اسرائیل
جانسون زمانی که به عنوان یک جمهوری‌خواه در انتخابات شرکت کرده بود گفت که «حق اسرائیل برای موجودیت به عنوان یک کشور را به رسمیت شناخته و معتقد است که آمریکا باید از این حق، در صورت لزوم با نیروی نظامی، محافظت کند.»

وی همچنین اعلام کرد که اسرائیل یک متحد مهم است و اینکه اتحاد نظامی آمریکا با اسرائیل باید ادامه داشته باشد؛ اما جکسون که مخالف ارائه کمک مالی به کشورهای خارجی است با اعطای این کمک‌ها به رژیم صهیوینستی نیز مخالفت کرده است. وی گفت که از اسرائیل یا هر متحد دیگر که جنگی را شروع کرده‌اند، تبعیت نخواهد کرد.

  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل, انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

ایران
جانسون به «دیلی‌کالر» گفت که آمریکا تاکنون به صورت جدی وارد تعامل دیپلماتیک با ایران نشده است. ما به آنها یادآوری خواهیم کرد که اگر «ایران یک کلاهک هسته‌ای پرتاب کند، یقینا دیگر وجود نخواهند داشت» و اینکه این حمله «از جانب اسرائیل خواهد بود.»

وی هچنین پیشنهاد باز شدن مسیر تجارت با ایران را داد. وی زمانی که نامزد حزب لیبرترین بود گفت اعتقاد ندارد که ایران از نظر نظامی یک تهدید است و اینکه از تمام قدرت ریاست‌جمهوری استفاده خواهد کرد تا از حمله اسرائیل جلوگیری کند.

با وجود اینکه در مناظرات درون حزبی، بسیاری از لیبرترین‌های موافق توافق هسته‌ای ایران و آمریکا بودند، جانسون درباره برجام بدبین بوده و در مناظرات اعلام کرد که از توافق هسته‌ای حمایت نمی‌کند.

وی مدعی شد: «ایران ثابت کرده که از تروریسم حمایت مالی می‌کند. این کشور حامی مالی شماره یک تروریسم در دنیا است». وی نتیجه می‌گیرد آزادی مبلغ «165 میلیارد دلار» از دارایی‌های ایران اشتباه بود زیرا «مقداری از این پول صرف تروریسم خواهد شد. نه، ما نباید این توافق را امضاء می‌کردیم. ما نباید دارایی‌ها را رفع توقیف می‌کردیم.»

  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل, انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا

لیبی
جانسون با مداخله آمریکا در جنگ داخلی لیبی مخالفت کرد. وی اعتقاد داشت که هچ «هدف مشخصی برای اقدامات نظامی ما در لیبی» وجود ندارد و از اینکه «مردم آمریکا صورتحساب» عملیات‌های نظامی را پرداخت می‌کردند اظهار ناخرسندی می‌کرد.

اوکراین
در سال 2014، پس از اینکه کریمه به روسیه ملحق شد و در بحبوحه ناآرامی‌های اوکراین، جانسون اظهار داشت که آمریکا نباید در اوکراین درگیر شود زیرا این امر امنیت ملی را به خطر خواهد انداخت.

وی گفت که درگیری آمریکا در اوکراین «به مانند این است که روسیه در مسائل پورتوریکو دخالت کند.»

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------