آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پارلمان بریتانیا لایحه انتقال پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

پارلمان بریتانیا با تصویب لایحه انتقال پناهجویان از این کشور به رواندا، مسیر قانونی برای این اقدام را هموار کرد. ریشی سوناک، نخست‌وزیر…

آزادی ۴ روستا طی جدیدترین عملیات پیشمرگ‌ها در شرق موصل/پناه گرفتن داعش در مرزهای سوریه و عراق



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل , داعش

نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان عراق صبح امروز (یکشنبه) حمله گسترده جدیدی را برای محاصره داعش در شهر موصل در شمال عراق آغاز و چهار روستا را در محور الخازر در شرق این شهر آزاد کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، نیروهای پیشمرگ‌ اقلیم کردستان عراق حمله جدیدی را در محورهای منطقه الکویر و الخازر در شرق موصل با هدف محاصره داعش در این شهر آغاز کردند.

به گفته منابع، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق بر این عملیات نظارت دارد.

تعداد زیادی از نیروهای پیشمرگ در این مناطق و مناطق جنوب شرق موصل مستقر شده و توانستند کنترل چهار روستا را در عملیاتی در محور الخازر در دست بگیرند.

جنگنده‌های ائتلاف آمریکا نیز در این عملیات به کردهای عراق کمک می‌کنند. نیروهای کرد از ساعات اولیه صبح تا به این لحظه پیشروی قابل توجهی داشته و داعش هیچ گونه مقاومتی در برابر آن‌ها نکرده است.

ارتش عراق نیز همچنان در حال پیشروی در جنوب موصل است.

به گفته یک مسئول کرد، این عملیات بخشی از "عملیات مقدماتی" برای آمادگی جهت عملیات اصلی علیه داعش در موصل است.

از سوی دیگر، برخی مسئولان عشایر عراق اعلام کردند که داعش پس از کشته شدن یکی از سرکرده‌هایش در عملیات هلی برن مشترک آمریکا و کردها در نزدیکی شهرستان القائم در حال تخلیه مقرهایش در این منطقه و رفتن به سمت مرزهای سوریه است.

به نوشته روزنامه الحیاة به نقل از ابراهیم الجغیفی، یکی از رهبران عشایر عراق در شهرستان حدیثه تروریست‌های داعش در حال تخلیه مقرهای خود در شهرستان‌های عانة و راوة و رفتن به سمت القائم و از آنجا به سوریه هستند.

به گفته این مسئول، شهرستان القائم واقع در کنار شهر البوکمال سوریه "که ولایت فرات" وابسته به داعش را تشکیل می‌دهد، پناهگاه سری تروریست‌هاست و هزاران تن از داعشی‌هایی که از درگیری‌های رمادی، فلوجه، هیت و کبیسه فرار کرده بودند در این مکان هستند.

این مسئول گفت: عملیات هلی برن نیروهای مشترک آمریکایی و کرد در القائم که در جریان آن سامی جبوری، سرکرده و مسئول قاچاق نفت این گروه کشته شد، موجب ترس و نگرانی داعش شده است.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------