اعلام جرم علیه دمیرتاش در ترکیه به اتهام "انجام تبلیغات تروریستی"



  اخباربین الملل,خبرهای  بین الملل,دمیرتاش

دادستان‌ یکی از شهرهای جنوبی ترکیه با اعلام جرم علیه دمیرتاش خواستار صدور حکم زندان تا پنج سال برای رهبر حزب "دموکراتیک خلق" شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، دادستان عمومی شهر آدانا علیه صلاح الدین دمیرتاش و فیگن یوکسکداغ، رهبران مشترک حزب "دموکراتیک خلق"، نزدیک به کردها و مرال بشتاش، نماینده آدانا از این حزب به اتهام "انجام  تبلیغات تروریستی و توهین به دولت ترکیه" اعلام جرم کرده است.

بشتاش با سه مورد اتهام از جمله توهین در سخنرانی‌های عمومی و یک پست توهین آمیز در توئیتر مواجه است.

این پیگرد قانونی یکی از چندین اقدام آشکار علیه قانونگذاران حزب "دموکراتیک خلق" از زمانی است که معافیت از مجازات پارلمانی آنها در مه سال جاری میلادی لغو شد. این پیگرد می‌تواند تنش‌ها در جنوب شرق ترکیه را که کرد نشین است تشدید کند.

اخیرا دادستان‌ کل استانبول هم خواهان حبس پنج ساله رهبر حزب "دموکراتیک خلق" و یکی دیگر از قانونگذاران حامی کردها به اتهام گستراش دادن تبلیغات حزب کارگر کردستان ترکیه (پ.ک.ک) شده بود.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه که حزب دموکراتیک خلق را بازوی سیاسی پ.ک.ک می‌خواند، یکی از طرف‌های اصلی در اقدام پارلمان برای لغو مصونیت بسیاری از نمایندگان این حزب و نمایندگان دیگر احزاب سیاسی بوده است.

حزب دموکراتیک خلق ترکیه ارتباط مستقیم با پ.ک.ک را رد می‌کند. پ.ک.ک در ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته می‌شود.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------