گسترش دایره سلطه ارتش لیبی در سرت/ انتحار جمعی داعشی‌ها به دنبال شکست‌های پیاپی



  اخباربین الملل ,خبرهای   بین الملل , داعش

سخنگوی اتاق عملیات "بنیان المرصوص" لبیبی از موفقیت این نیروها در به کنترل در آوردن مراکز دولتی جدید در شهر سرت خبر داد و گفت که داعش از اواخر مه گذشته در تمامی محورهای زمینی، دریایی، و هوایی محاصره شده است.

به گزارش ایسنا، محمد الغصری، سخنگوی اتاق عملیات "بنیان المرصوص" وابسته به دولت توافق ملی لیبی در گفت‌وگو با سایت خبری "الوسط" گفت: نیروهای عملیاتی بنیان المرصوص عصر روز سه‌شنبه موفق شدند کنترل مراکز دولتی جدید و مهمی در شهر سرت را از دست گروه تروریستی داعش خارج کنند.

به گفته الغصری این مراکز که شامل مراکز نظارت بر آموزش وپرورش، جمعیت هلال‌احمر در سرت، جمعیت "بیت‌الشباب"، یک دبیرستان پسرانه، دفتر امتحانات، دفتر اداره آب و هواشناسی و دفتر شرکت تاسیسات تلفن لیبی است در محله‌های مسکونی شماره یک و دو واقع در ساحل شهر سرت قرار دارند.

نیروهای لیبیایی همچنین با داعشی‌های باقیمانده در شهر سرت درگیر شده و کنترل مهم‌ترین پایگاه‌های این گروه تروریستی را در شهر مذکور به دست گرفتند.

طبق اعلام این مرکز، نیروهای عملیات البنیان المرصوص پس از هدف قرار دادن محل تک تیراندازهای داعش، کنترل محله شماره دو شهر سرت، یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های این گروه تروریستی در شمال لیبی را به دست گرفتند؛ پیروزی که برخی منابع نظامی آن را به منزله پایان عملیات آزادسازی شهر سرت می‌دانند.

در این عملیات 14 تانک به همراه جنگنده‌های ارتش لیبی مشارکت داشتند و این جنگنده‌ها نزدیک به 20 بار خودروهای بمب‌گذاری شده و خودروهای حامل مهمات داعش را هدف قرار دادند.

همچنین در پی پیشروی‌های ارتش لیبی شمار زیادی از داعشی‌ها در سرت دست به انتحار جمعی با خودروها و موتورهای بمب‌گذاری شده زدند.

پیش از این یک منبع پزشکی در بیمارستان صحرایی در سرت از کشته شدن دو تن و زخمی شدن 26 تن دیگر از نیروهای وابسته به دولت توافق ملی در جریان درگیری‌ها با داعش در سرت خبر داد.

سخنگوی اتاق عملیات بنیان المرصوص با تکذیب برخی خبرها مبنی بر فرار داعشی‌ها از شهر سرت تاکید کرد که داعشی‌ها از اواخر مه گذشته از تمامی محورهای زمینی، دریایی و هوایی در محاصره نیروهای لیبیایی هستند.

وی ادامه داد: ماموریت ما تنها آزادسازی شهر سرت نیست بلکه هدف‌ها رهایی بخشیدن کشور از خطر داعش است و به همین دلیل نیز بر نگه داشتن داعشی‌ها در داخل شهر تا نابودی کاملشان تاکید داریم.

الغصری در پاسخ به سوالی مبنی بر احتمال فرار داعشی‌ها به اروپا و یا فرارشان به سمت مناطق بیابانی گفت: این گروه بیرون سرت و بلکه خارج از لیبی نیز فعالیت و حضور دارد اما تاکید می‌کنم که برای هیچ یک از آنها امکان فرار از محاصره ما وجود ندارد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------