مقام‌های امنیتی آلمان: یک‌چهارم داعشی‌های آلمان ترک‌تبار هستند



  اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل ,داعش

مقام‌های امنیتی آلمان می‌گویند یک چهارم تمام جهادگرانی که برای پیوستن به داعش به عراق و سوریه رفته‌اند، ترک‌تبار هستند. طبق اطلاعات مقامات امنیتی، ترکیه یکی از پایگاه‌های اصلی فعالیت داعش به شمار می‌رود.

مقام‌های امنیتی آلمان در پاسخی به نمایندگان پارلمان می‌گویند از حدود ۷۶۰ افراط گرایی که تا پایان سال ۲۰۱۵ میلادی برای پیوستن به داعش به عراق یا سوریه رفته‌اند، ۱۹۰ نفر تابعیت ترکیه یا تبار ترکی دارند. البته با احتساب جمعیت ترک‌تباران مقیم آلمان این رقم بالا نیست.

شمار افرادی که تا پایان ماه مه امسال برای پیوستن به داعش از آلمان خارج شدند، به شدت بالا رفت و به ۸۲۰ نفر رسید.

مقامات امنیتی در نیمه ماه ژوئن اطلاع دادند که یک سوم عده مذکور دوباره به آلمان برگشته‌اند. طبق همین گزارش ۱۴۰ نفر از افراط‌گرایان آلمانی در سوریه یا عراق کشته شده‌اند.

روز سه‌شنبه سندی محرمانه منتشر شد که نشان می‌داد دولت آلمان فدرال ترکیه را "پایگاه مرکزی" افراط‌گرایان تروریست در خاورمیانه می‌داند. در سند گفته می‌شود که دولت ترکیه از سال‌ها پیش با افراط‌گرایان وارد همکاری شده است.

در سند محرمانه‌ای که انتشار بیرونی آن با واکنش‌هایی منفی روبرو شد، گفته می‌شود که برخی گروه‌ها مانند اخوان‌المسلمین مصر  و گروه‌های شبه‌نظامی درگیر در جنگ داخلی سوریه، از پشتییبانی رکیه و رهبر آن رجب طیب اردوغان برخوردار هستند

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------