آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

دلجویی برلین از آنکارا



  اخباربین الملل,خبرهای   بین الملل,آلمان

دولت آلمان با رد ادعاهای اخیر خود درباره حمایت ترکیه از گروه‌های تروریستی در صدد کاهش تنش‌ها در روابط خود با آنکارا برآمد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری ARD آلمان استفان زیبرت، سخنگوی دولت آلمان در تلاش برای کاهش تنش‌ها میان برلین و آنکارا گزارش‌ها درباره ادعای اخیر دولت کشورش نسبت به حمایت آنکارا از گروه‌های تروریستی خاور میانه را رد کرد.

زیبرت در نشست خبری خود از پوشش رسانه‌ای اخیر درباره افشای سند محرمانه دولتی انتقاد کرد. در گزارش اخیر رسانه‌های آلمانی ادعا شده بود که دولت آلمان معتقد است ترکیه از افراط گرایان و گروه‌های تروریستی خاور میانه حمایت می‌کند و به مرکز فعالیت این گروه‌ها تبدیل شده است.

سخنگوی دولت آلمان در اظهارات خود خاطرنشان کرد: ترکیه در مبارزه با تروریسم شریکی مهم بوده و هست. برای ما ترکیه در مقابله با داعش و ایدئولوژی‌های وحشتناک اینچنینی یک همکار محسوب می‌شود.

در گزارش‌های مذکور ادعا شده بود که آنکارا از برخی از گروه‌های خاورمیانه چون اخوان المسلمین در مصر و مخالفان مسلح سوری حمایت می‌کند. در همین حال سخنگوی وزارت خارجه آلمان نیز طی کنفرانس خبری اعلام کرد که این گزارش‌ها بیانگر رویکرد وزارت خارجه آلمان نیست.

وی خاطرنشان کرد: ما با بیانیه‌های منتشر شده در رسانه‌ها به هیچ وجه موافق نیستیم. علاوه بر این سخنگوی وزارت کشور آلمان نیز به این گزارش‌ها واکنش نشان داد و اذعان کرد که یکی از ادارات تحت نظارت این وزارتخانه با نهایی کردن تحقیقات خود بدون مشورت با وزارت خارجه درباره این ادعا اشتباه کرده است.

این مقام آلمانی بر همکاری‌های نزدیک با ترکیه در مبارزه با تروریسم تاکید کرد: ما بسیار مطمئنیم که ترکیه مهمترین شریک ما در مقابله با داعش است.
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------